Berita Auto

Ford Freestyle Crossover Mungkin Tidak Akan Masuk Ke Malaysia

Ford mempunyai crossover baru, ‘Ford Freestyle’ dengan pelancaran pasaran Asia pada S2 tahun 2018. Ford memanggilnya CUV atau kenderaan utiliti padat.

Ford Freestyle mendapat bumper hitam bersama-sama dengan pelapis untuk memberikannya rupa paras SUV. Ford telah memberikan peningkatan gaya kepada kereta-keretanya secara keseluruhan seperti cermin sayap hitam dan rel bumbung. Untuk menjadikannya lebih sporty, Ford Freestyle mendapat jalur perlumbaan di bahagian tengahnya juga. Kemudian, anda mempunyai pencahayaan LED untuk menjadikannya lebih kontemporari berbanding dengan hatchbacks lain dalam segmen itu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pedalaman juga mendapat peningkatan dalam bentuk skema warna baru dan sistem infotainment yang mempunyai integrasi telefon pintar dalam bentuk Apple CarPlay dan Android Auto serta sistem sambungan SYNC3 mereka. Ia juga mendapat sistem infotainment skrin sentuh 6-5 inci yang bersumberkan facelift EcoSport.

Ford Freestyle mendapat enjin diesel 1.5 liter tiga silinder 100 bhp dan enjin petrol siri 1.2 liter Dragon baharu dengan 94 bhp, dikendalikan dengan gearbox 5-Speed yang baru.

 

 

Previous post

Tahun Terbaik Volvo Group

Next post

Edaran Tan Chong Motor Perkenalkan Nissan X-Trail X-Tremer Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *