Berita Auto

Harga Range Rover Velar Bermula Dari RM600,000

Tempahan sudah mula diambil untuk Land Rover yang paling menonjol di jalan raya sejak Evoque. Pengeluar SUV buatan British milik India ini akhirnya akan dilancarkan di Malaysia dan harga yang diminta akan bermula dari RM600,000 hingga RM700,000.

Hanya satu pilihan enjin ditawarkan – enjin petrol 2.0 liter dalam dua tune, versi 250bhp dan versi 300bhp. Enjin petrol Velar akan debut JLR Ingenium powerplant petrol baharu, yang dijangka menggantikan motor petrol 240hp, 2.0-liter semasa dalam barisan enjin pengeluar. Di pasaran antarabangsa, motor ini juga boleh didapati dalam versi 300hp. JLR mendakwa bahawa enjin baru menyalurkan sehingga 25% lebih kuasa semasa memakan kurang 15% bahan api.

Sementara Land Rover memanggil Velar model yang paling bertumpukan jalan, ia masih dilengkapi dengan teknologi off-road jenama. Ia dilengkapi dengan Hill Descent Control (HDC) sebagai standard, sistem Terrain Response 2 dan  active rear-locking e-differential. Transmisi Automatik 8-kelajuan ZF disandarkan dengan setiap enjin dan menyampaikan kuasa kepada empat roda.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pra pesanan telah mencecah angka yang lebih tinggi daripada yang diharapkan dan bersiap sedialah untuk melihat SUV seksi ini dengan sendiri tidak lama lagi.

 

Previous post

Benelli TNT 135 LE (Edisi Terhad) Dilancarkan - RM9,988

Next post

Cullinan Dari Rolls Royce Buatan British & Milik German

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *