Berita Auto

Kia Dalam Senarai 5 Teratas Kajian J.D Power 2018

J.D. Power & Associates Vehicle Dependability Study (VDS) adalah satu kajian yang amat penting. Bagi 2018, Lexus, Porsche, Infiniti, dan Kia mempunyai kebolehpercayaan tertinggi untuk VDS tahun ini.

Kia Rio adalah pemimpin dalam kategori Kereta Kecil. Kajian seluruh industri mengkaji masalah yang dilaporkan selama 12 bulan terakhir oleh pemilik asal kenderaan berusia tiga tahun (2015 model year). Kebergantungan keseluruhan ditentukan oleh bilangan masalah yang dialami setiap 100 kenderaan (PP100). Oleh itu, skor yang lebih rendah mencadangkan tahap kualiti jangka panjang yang lebih tinggi. Rio menduduki tempat tertinggi, dengan skor 103 PP100.

Menurut J.D. Power, teknologi dalam kenderaan terus menjadi paling bermasalah. “Audio / Komunikasi / Hiburan / Navigasi” (ACEN) kekal sebagai kategori yang menyusahkan bagi pemilik kenderaan, menerima frekuensi aduan tertinggi,” kata syarikat itu dalam satu kenyataan. “Kedua-dua masalah yang paling biasa berkaitan dengan pengenalan suara (9.3 PP100) dan sambungan Bluetooth  (7.7 PP100).” Dengan kata lain, sebanyak satu dalam 10 pembeli berkata mereka menghadapi masalah dengan pengecaman suara dan Bluetooth.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Volvo V60 Kini Lebih Canggih

Next post

Penggantian Alat Ganti Segera Mitsubishi ASX, Lancer Dan Outlander

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *