Berita Auto

Kia Stinger Menangi Anugerah MotorWeek Drivers Choice

Kia Stinger telah dinobatkan sebagai Best of the Year dalam MotorWeek 2018 Drivers’ Choice Awards, penghormatan tertinggi yang diberikan di kalangan program 14-kategori. Anugerah itu hanya yang terbaru dalam penghargaan panjang untuk Stinger, yang dijual pada akhir tahun lalu dan mendefinisikan semula segmen sukan sedan yang tenang yang sebelum ini diduduki oleh tawaran yang lebih mahal dari Jerman. Anugerah-anugerah itu, kini pada tahun ke-36 mereka, mengiktiraf kenderaan untuk membawa inovasi dan nilai kepada pembeli kereta.

“Apa yang inovatif mengenai Stinger bukan pengendalian luar biasa, gaya drop-dead atau prestasi eye-popping; itu yang dijangkakan dalam segmen ini dan Stinger menyampaikan kesemuanya sekali, ” kata Orth Hedrick, wakil presiden, perancangan produk, Kia Motors America (KMA). “Apa yang inovatif ialah kami membawa kereta ini ke pasaran pada nilai yang terbauk dan itu satu penghormatan untuk diiktiraf oleh kakitangan editorial MotorWeek untuk pencapaian ini.”

Versi 365 kembar turbo V6 Kia Stinger tidak akan tiba ke Malaysia kerana harga dan saiz enjin yang tinggi dengan cukai jalan Malaysia yang mahal. Tetapi enjin ini membolehkan Stinger melakukan pecutan 0-100km / h dalam kira-kira 5.1 saat dan mencapai kelajuan tertinggi 270km / j.

 

Previous post

Semua Kereta Ford Performance Bertembung Di Trek

Next post

Perjalanan Hebat Dengan Promo Goodyear

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *