Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Nissan Dan DeNA Akan Mulakan Percubaan Perkhidmatan Robo-Vehicle Easy Ride

Nissan dan DeNA akan memulakan ujian Easy Ride, perkhidmatan mobiliti robo yang dibangunkan oleh kedua-dua syarikat, pada 5 Mac.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Wawasan Easy Ride dijangka menjadi perkhidmatan mobiliti bagi sesiapa sahaja yang ingin perjalanan bebas ke destinasi pilihan mereka dalam kenderaan-robo. Semasa ujian padang, di daerah Minatomirai, Yokohama, di Prefektur Kanagawa, para peserta akan dapat menggunakan kenderaan yang dilengkapi dengan teknologi memandu autonomi sepanjang laluan yang ditetapkan. Laluan ini terletak kira-kira 4.5 kilometer antara ibu pejabat global Nissan dan pusat membeli-belah Yokohama World Porters.

Bagi operasi armada yang cekap dan ketenangan fikiran para pelanggan, Nissan dan DeNA telah menubuhkan sebuah pusat pemantauan jarak jauh yang menggunakan teknologi canggih kedua-dua syarikat. Mereka akan menguji fungsi perkhidmatan unik Easy Ride. Menggunakan aplikasi mudah alih berdedikasi, penumpang boleh memasukkan apa yang mereka mahu lakukan melalui teks atau suara dan pilih dari senarai destinasi yang disyorkan. Skrin tablet dalam kereta akan menunjukkan pilihan hampir 500 tempat menarik dan acara yang disyorkan di sekitar kawasan tersebut. Di samping itu, kira-kira 40 kupon diskaun untuk peruncit dan restoran di kawasan itu tersedia untuk dimuat turun ke telefon pintar peserta sendiri.

Peserta akan diminta untuk melengkapkan kaji selidik mengenai pengalaman keseluruhan mereka, penggunaan kandungan dan kupon dari peruncit dan restoran tempatan, dan harga pilihan untuk perkhidmatan Easy Ride. Nissan dan DeNA akan menggunakan hasil kajian untuk terus membangunkan tawaran, dan untuk ujian padang masa depan.

 

Previous post

Cuba Try Perodua Myvi Baharu 2018

Next post

Generasi 992 Adalah Porsche 911 Seterusnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *