Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Permintaan Kereta Elektrik Meningkat & Permintaan Diesel Menurun

Daimler AG, pemilik jenama Mercedes-Benz, memberi amaran bahawa kejatuhan permintaan untuk kereta diesel dan peralihan kepada kenderaan elektrik boleh memaksa ia untuk menaikkan asas pembekalnya. Pembuat kereta menghadapi peningkatan pengawasan undang-undang dan pengawalseliaan ke atas tahap pencemaran yang dihasilkan oleh kenderaan bermesin diesel mereka selepas Volkswagen pada tahun 2015 mengaku menipu ujian pelepasan menggunakan perisian pengurusan enjin.

Pembekal Daimler kini dipaksa untuk melabur untuk membantu mengelektrikan seluruh jajaran Mercedes-Benz menjelang 2022, mendorong pembuat kereta itu menggunakan bahasa yang luar biasa untuk memberi amaran tentang impak peralihan kepada kereta elektrik dalam laporannya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Daimler mencipta jawatankuasa pengurusan risiko untuk mengawasi para pembekalnya selepas krisis kewangan 2008, apabila beberapa syarikat kecil mengalami masalah aliran tunai, memaksa Daimler melangkah masuk. Daimler berkata pada awal bulan ini bahawa pertumbuhan keuntungannya akan lembap tahun ini dengan menggunakan teknologi baru seperti kenderaan elektrik dan autonomi. Dalam laporan tahunannya, Daimler juga mengatakan bahawa krisis politik dan ketidakpastian boleh membawa kepada kemusnahan bekalan untuk bahan mentah tertentu, yang membawa kepada harga yang tidak menentu.

Laporan Daimler menunjukkan bahawa peruntukan berjumlah 14 bilion euro (USD17.3 bilion) pada akhir tahun 2017, 2.1 bilion lebih tinggi daripada tahun sebelumnya.

 

Previous post

Ford F-Series Adalah Pikap No.1 Dunia

Next post

Porsche Cayenne Diesel Bersara

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *