Bisnes

Perodua Capai 40% Saham Pasaran Januari Ini Dengan Penghantaran 18,000 Myvi Baharu

Berdasarkan anggaran dalaman, Perodua menyaksikan jumlah jualannya sebanyak 17,693 unit bagi bulan Januari 2018 untuk menjadi pasaran bulanan tertinggi lebih 40% berbanding total industry volume (TIV) sebanyak 43,930 unit.

Semua model Perodua mengekalkan petunjuk mereka di segmen kenderaan masing-masing di Malaysia, dengan menjual 9,029 Myvi, 4,085 Axia, 2,776 Bezza dan 1,803 Alza.

“Sebelum angka rasmi Persatuan Automotif Malaysia (MAA), kami yakin bahawa angka bahagian pasaran bulanan untuk Januari 2018 adalah yang tertinggi dalam sejarah kami.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

“Ini didorong oleh penghantaran Myvi baharu, serta permintaan yang kukuh untuk model lain kami,” kata Perodua Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Datuk (Aminar Rashid Salleh) di majlis makan tengahari Tahun Baru Cina dengan media dan rakan kongsi perniagaan hari ini.

“Myvi baharu telah merangkumi lebih 48,000 tempahan sehingga kini dan kami bangga menyampaikan unit 18,000 kepada Wong Wai Cheng dari Negeri Sembilan hari ini.”

“Kami juga ingin menambahkan bahawa hampir 20,000 unit Myvi baru telah dihantar sehingga kini. Secara keseluruhan, lebih daripada satu juta Myvis telah didaftarkan di Malaysia sejak tahun 2005.

“Persembahan ini telah menjadi rangsangan besar kepada ekosistem automotif Malaysia kerana permintaan yang lebih baik daripada yang dijangkakan untuk penawaran terbaru kami serta barisan model semasa kami telah menghasilkan permintaan yang lebih baik bagi barangan tempatan,” tambah Datuk (Dr) Aminar .

Datuk (Dr) Aminar juga berkata Perodua berhasrat membeli lebih daripada RM5 bilion komponen dan barangan tahun ini daripada kebanyakan vendor tempatan. Ini akan terus menyumbang ke arah pertumbuhan ekonomi Malaysia. Semua model Perodua mempunyai lebih daripada 90% kandungan tempatan.

“Kepada semua rakyat Malaysia, kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda kerana cinta dan sokongan anda terhadap hatchback kami yang sederhana sepanjang tahun ini. Pengiktirafan anda mendorong kami untuk bekerja lebih keras untuk memperbaiki produk dan perkhidmatan kami, kerana seperti biasa, You Matter Most, “kata Datuk (Dr) Aminar.

“Bagi mereka yang telah membuat pesanan untuk Myvi baru dan masih belum menerima kereta mereka, kami meminta maaf. Yakinlah bahawa kami meningkatkan pengeluaran untuk menghantarkan kereta anda kepada anda secepat mungkin. Kilang Perodua Manufacturing Sdn Bhd akan terus bekerja lebih masa sehingga permintaan stabil, “katanya.

Encik Wong, 25, tersenyum riang setelah Pengarah Urusan Perodua Sales Sdn Bhd Dato ‘Dr Zahari Husin menyerahkan kunci kepada Myvi 1.5 Advance Lava Rednya yang baharu.

“Kami ingin semua rakan Cina kami Xin Nian Kuai Le dan Gong Xi Fa Cai. Semoga Tahun Anjing membawa lebih banyak nasib, kemakmuran dan kebahagiaan kepada kita semua! “Kata Datuk (Dr) Aminar.

“Kami ingin mengucapkan Xin Nian Kuai Le dan Gong Xi Fa Cai kepada semua rakan Cina kami. Semoga Tahun baharu ini berjaya, lebih kemakmuran dan kebahagiaan kepada kita semua! “Kata Datuk (Dr) Aminar.

 

Previous post

BMW Akan Melancarkan 2-Series Gran Coupe Tahun 2019 Nanti

Next post

Boon Siew Honda Lancar Pusat BigWing Pertama di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *