Bisnes

Porsche Asia Pacific Papar Hasil Jualan 2017 Yang Kuat

Gabungan kereta sukan berprestasi tinggi dengan keselesaan salun mewah telah bergema dengan para pelanggan di Asia Pasifik pada tahun 2017. Sepanjang tahun lepas, hampir 600 kenderaan Panamera generasi kedua telah disampaikan kepada pelanggan di rantau Porsche Asia Pasifik, peningkatan hampir tiga kali berbanding tahun sebelumnya. 718 Boxster dan 718 Cayman juga menunjukkan prestasi yang baik, mencatatkan peningkatan jualan sebanyak 90% berbanding tahun sebelumnya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sejumlah 5,390 kereta telah diserahkan di rantau ini, termasuk Taiwan untuk tahun terakhir sebagai pasaran di bawah Porsche Asia Pasifik. Bermula dari tahun ini, Porsche telah menubuhkan anak syarikat baru di Taiwan untuk terus mengembangkan operasinya dengan organisasi pengimportnya sendiri sebagai usahasama dengan rakan import terdahulu. Selain Taiwan sebagai pasaran terbesar, Singapura dan Vietnam merupakan penyumbang kuat kepada hasil jualan pada 2017.

Macan sekali lagi adalah Porsche yang paling laris di rantau ini, dengan 2,375 unit dijual. Cayenne meneruskan rentetan jualan yang mengagumkan walaupun model generasi baru dilancarkan dalam tahun ini, dengan 1,377 unit dihantar. Daya tarik dengan 911 hidup dan terus memberi inspirasi kepada asas pelanggan setia, dengan 367 kenderaan diserahkan kepada pelanggan – kebanyakannya adalah varian utama.

 

Previous post

Mulakan Tahun Baru Cina Dengan Toyota Baharu

Next post

UMW Toyota Panggil Semula Corolla Altis, Lexus RX dan NX

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *