Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Rangkaian Trak Elektrik EMOSS E.V.E.R. Berjarak 300 Batu

Dengan jarak melebihi 300 batu, trak EMOSS E.V.E.R. elektrik dilengkapi dengan transmisi sepenuhnya automatik Allison 4500 untuk pendaraban tork untuk mengangkut muatan yang lebih berat, melangkah cenderung curam dan memanjangkan hayat bateri.

Kenderaan Elektrik EMOSS dengan Range Extender (E.V.E.R.) menggunakan pek bateri 120 kilowatt-jam (kWh) dan penjana kuasa gas petroleum cecair untuk mengecas semula bateri dan mencapai jarak maksimum. Ia dilengkapi lagi dengan transmisi automatik sepenuhnya Allison 4500 dengan nilai kombinasi berat kasar sehingga 50 tan metrik.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dikalibrasi menggunakan enam gear depan apabila sarat penuh, transmisi Allison adalah kritikal untuk mengangkut muatan lebih berat dan menavigasi topografi yang mencabar, di negara-negara seperti Switzerland dan Austria, di mana gunung dan cerun curam adalah kerap.

Transmisi automatik Allison adalah kunci kepada pemacu. Penghantaran ini memberikan pendaraban tork untuk mengurangkan permintaan pada motor elektrik dan pek bateri. Ia juga membolehkan motor elektrik beroperasi dalam julat kecekapan yang optimum untuk sebahagian besar kitaran pemacu, mengurangkan penggunaan tenaga, memperluaskan rangkaian kenderaan dan memudahkan penggunaan komponen yang kurang mahal, ringan dan lebih kecil.

 

Previous post

SUV Yang Pasti Mendapat Sambutan Yang Baik Di Malaysia Dan ASEAN - Gurkha Xplorer

Next post

Range Rover Sport PHEV Tiada Masalah Hadapi 99 Selekoh, 999 Anak Tangga

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *