Konsep / Lakaran / Intipan

Volkswagen Mengesahkan Versi Convertible Crossover T-Roc

Lampu hijau untuk cabriolet baru berdasarkan T-Roc: dalam rangka model utama, jenama Volkswagen melancarkan SUV convertible pertama. Model baru akan dihasilkan dari separuh pertama tahun 2020.

SUV sedang membuat sumbangan utama kepada pertumbuhan jenama teras Kumpulan Volkswagen. Dengan 720,000 kenderaan Tiguan yang dihantar, kereta ini adalah antara 10 model terlaris di dunia dan adalah tiga SUV teratas. Menjelang 2020, jenama itu bercadang untuk memperluaskan rangkaian SUV di seluruh dunia kepada 20 model. Sehingga masa itu nanti, kira-kira 40 peratus kenderaan yang dijual oleh Volkswagen menjadi SUV. Dengan cabriolet baharu berdasarkan T-Roc, Volkswagen akan terus mengukuhkan kehadirannya dalam segmen SUV padat, salah satu segmen yang paling pesat berkembang di pasaran kereta global.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pelaburan lebih dari € 80 juta dalam pengeluaran cabriolet baharu akan membolehkan pemodenan komprehensif teknologi pengeluaran, perhimpunan dan logistik di loji Osnabrück. Berikutan fasa larian, jumlah pengeluaran sehingga 20,000 kenderaan setahun dirancang.

Dengan cabriolet baru berdasarkan T-Roc, Volkswagen membawa gaya badan ini ke dalam segmen SUV yang sedang berkembang pesat. Model ini meneruskan tradisi cabriolet Volkswagen, yang bermula hampir 70 tahun lalu. Versi asal T-Roc berjaya dilancarkan di pasaran Eropah pada akhir 2017. Setakat ini, lebih daripada 40,000 pesanan telah diambil untuk model itu.

 

 

Previous post

Engineering Explained Jelas Bagaimana Volkswagen Lulus Ujian Peralatan

Next post

Nissan X-Trail Adalah SUV Paling Popular Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *