Gaya Hidup

Ini Dia Bell & Ross BR03-94 HOROLUM & BR03-92 HOROBLACK

Bell & Ross, rujukan utama dalam jam tangan penerbangan profesional, dengan bentuk ikonik dan garisan grafiknya, melancarkan rangkaian Horo tahun lalu dengan BR03-92 Horolum. Tahun ini, jenama itu menyajikan dua lagi: Horosum BR03-94 dan Horoblack BR03-92. Nama mereka berasal dari ‘Horo’, yang merupakan rujukan kepada konsep Bell & Ross menggunakan kotak keluli tahan karat besi matt dan dail sandwich untuk pembacaan yang optimum.

BR03-94 Horolum dan BR03-92 Horoblack menghidupkan semangat jam tangan instrumen Bell & Ross. Kes ini direka bentuk dalam gaya kontemporari yang membanggakan bentuk ikon rumah, ‘bulat dalam petak’ yang mengingatkan siluet jam kokpit. Kedua-duanya mempunyai kes-kes keluli dan pendiam mikro, yang memberikan kesan monobloc. Blasting keluli melibatkan penyemburan tekanan tinggi manik kaca kecil pada permukaan logam. Rawatan ini “menghilangkan” kilat permukaan yang memberikan rupa  nada abu yang seragam. Penamatnya adalah matte, dan oleh itu, anti-reflektif. Ia juga mengelakkan gerak balas di bawah sinar matahari. Proses ini memperkuatkan rupa grafik mereka dan tujuan utilitariannya. Ciri lain ialah pembinaan sandwic dail, yang terdiri daripada dua plat logam superimposed. Ciri utama model “Horo” adalah ianya mudah dibaca setiap masa.

Edisi terhad BR03-94 HOROLUM

Datang dalam edisi terhad 500 keping saja dan siap dengan cahaya “Lum” dan kebolehbacaan. Rawatan Superluminova® memudahkan membaca sepanjang hari dan pada waktu malam. Warna yang digunakan untuk lampu jalur pendaratan, cahaya hijau yang terang yang menerangi trek dalam kegelapan, juga digunakan dalam dail. Ia menawarkan luminescence yang sangat baik dan kebolehbacaan malam. Indeks dan nombor gergasi 12 dan 6 sangat mudah dibaca dan dicat pada plat bawah. Dengan kecemerlangan yang tiada tandingannya, Superluminova® C3 yang berwarna hijau adalah ultra-pendarfluor dan tahan lama dalam kegelapan. Ia membolehkan bacaan berterusan pada waktu malam. Dail mempunyai dua kaunter untuk mengira masa yang singkat dan skala tachymeter. BR03-94 dipasang pada tali kulit kelabu-hijau.

Edisi terhad BR03-92 HOROBLACK

Model tiga tangan ini datang dalam edisi terhad 999 keping, paparan yang ringkas dan rapi yang mempunyai dail grafik dengan petunjuk jelas. Kesnya, dalam bentuk simbolik Bell & Ross, dimeterai dalam keluli tahan karat mikro. Reka bentuk dail adalah mudah. Indeks bar dan empat angka: 12, 3, 6 dan 9 membolehkan bacaan mudah. Jenis paparan ini adalah klasik Bell & Ross, dan keberkesanannya sangat mantap. Kemasan yang sama dari kotak dan dail menetapkan blok homogen dengan warna yang sama. Indeks dan tangan bermain pada kontras hitam dan kelabu, yang menjamin kebolehbacaan yang optimum.

Jam tangan instrumen Horoblack BR03-94 Horolum dan BR03-92  telah direka mengikut prinsip reka bentuk perindustrian. Berdasarkan kes persegi, dengan garis tulen dan mudah, mereka kembali kepada asas. Jam tangan kontemporari ini mempunyai watak mereka yang membangkitkan alam udara. Mereka berkongsi reka bentuk minimalis, mudah dibaca dan keluli mikro memberikan mereka kemodenan dan suci.

BR03-94 Horolum dan BR03-92 Horoblack kini boleh didapati di butik Bell & Ross dan peruncit terpilih yang diberi kuasa.

 Butik Bell & Ross:

  • Lot 3.46.00 Level 3, Pavilion KL
  • Lot F-230A, First Floor, The Gardens Mid Valley City
  • Lot 170-G-26, Ground Floor, Gurney Plaza Penang

Harga runcit BR03-94 Horolum ialah RM24,700 sementara BR03-92 Horoblack ialah RM14,400.

Previous post

Hanya 108 Unit Stelvio Quadrifoglio Edisi Nürburgring

Next post

AMG E63S Talaan Brabus dengan 800 hp dan 1,000 Nm

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *