Berita Auto

Kenapalah Toyota RAV4 Yang Terbukti Popular Tidak Akan Dibawa Masuk!

Kesemua perhatian telah diberi kepada Toyota RAV4 2019 sebelum penampilan pertama dunianya.

Kenderaan yang dikatakan mencipta segmen sport utility vehicle (SUV) kecil membuat kemunculan kelimanya di Pameran Auto Antarabangsa New York pada 2018.

Selama bertahun-tahun, Toyota telah mendengar kelohan pemilik dan peniaga dan itu telah melunaskan. Dalam tempoh lima tahun yang lalu, jumlah RAV4 telah meningkat dua kali ganda, bukti daya tarikan dan pertumbuhan segmen, dan populariti RAV4.

RAV4 kini berada di kedudukan sebagai kenderaan nombor satu yang dijual dalam barisan Toyota, serta kenderaan bukan-trak yang paling laris negara.

Tidak kira apa grednya, setiap RAV4 adalah pilihan yang terbaik, sama ada untuk penerokaan bandar, perjalanan hujung minggu ke desa atau penjelajahan di laluan.

Apabila ia tersedia pada musim sejuk pada penghujung 2018 (dengan model hibrid tepat pada awal tahun 2019), RAV4 yang baru akan menjadi kenderaan perdana, sekali lagi, di barisan hadapan – kedua-duanya untuk jenama Toyota dan segmen itu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sumber kuasa Toyota RAV4 berasal dari salah satu daripada dua powertrains:

  • Enjin Dynamic Force 2.5-liter inline-four-cylinder dengan VVT-iE dipadankan dengan 8-speed Direct-Shift Automatic Transmission, bermotivasikan  5 model petrol.
  • Enjin Dynamic Force 2.5-liter inline-four-cylinder Toyota Hybrid System II (THS II) dengan Electronically-Controlled Continuously-Variable Transmission (ECVT), yang mengaktifkan 4 model hibrid.

Sayang. Nampak gayanya yang betul-betul minta kenalah tunggu lama sedikit dan import masuk sendiri.

Previous post

Lawatan Yang Membuka Mata Pengedar PROTON

Next post

KOLEOS SIGNATURE: Varian Baharu Dalam Rangkaian SUV Segmen D RENAULT

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *