Hibrid, Elektrik, Hidrogen

LEAF Nissan Baharu Dinobat World Green Car 2018

Nissan LEAF yang terbaharu, kenderaan elektrik paling laris di dunia, dinamakan “World Green Car 2018” di Pameran Auto Antarabangsa New York pada 2018. LEAF adalah ikon Nissan Intelligent Mobility, visi syarikat yang mengubah cara kereta dikuasai, dipandu dan diintegrasikan ke dalam masyarakat.

Kenderaan elektrik pertama yang memenangi anugerah World Green Car sejak penubuhan kategori itu pada 2016, 2018 Nissan LEAF telah dicipta semula untuk generasi kedua. Sedia ada dibeberapa bahagian dunia, Nissan LEAF baru menggabungkan jarak yang lebih jauh dengan reka bentuk baru yang dinamik dan ciri-ciri Mobil Pintar Nissan terkini termasuk ProPILOT Assist, e-Pedal, brek kecemasan automatik dan banyak lagi.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Nissan LEAF 2018 naik ke peringkat teratas di antara senarai lima penyertaan kategori awal dan merupakan EV yang berdiri sendiri. Pengadil mempertimbangkan impak alam sekitar keseluruhan kenderaan termasuk pelepasan tailpipe dan penggunaan bahan api apabila memilih pemenang keseluruhan. Nissan LEAF generasi sebelumnya dinamakan “Kereta Terbaik Dunia” pada tahun 2011 dan kekal sebagai satu-satunya kenderaan elektrik tulen untuk memenangi anugerah itu dalam sejarah 14 tahun.

 

Previous post

BMW Group Malaysia Perkenal 3 Stesen i Charging di Ipoh

Next post

Maserati Levante Trofeo Muncul di New York Auto Show

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *