Konsep / Lakaran / Intipan

McLaren Menjanjikan Kereta Pengeluaran Yang Terpantas Mereka

McLaren Automotive telah mengesahkan bahawa ‘Hyper-GT’ yang baru mereka, yang diberi nama BP23, akan mencapai kelajuan tertinggi McLaren namun dengan keupayaan untuk melewati kelajuan jalan raya McLaren F1 yang legenda 391km / h. Berita itu disusuli pengumuman oleh CEO McLaren Automotive, Mike Flewitt semasa sidang akhbar Jeneva Motor Show bahawa pendedahan orang ramai kereta itu dijangka tahun ini.

Edisi seterusnya McLaren Ultimate Series akan menjadi McLaren paling laju dan paling mewah. Dengan reka bentuk kokpit tiga tempat duduk dengan kedudukan pemanduan yang berpusat – susun atur yang sama seperti F1 – dan powertrain hibrid elektrik petrol, BP23 akan menyampaikan gabungan yang tidak tertandingi prestasi yang melampau dan mewah sukan sesuai dengan statusnya sebagai McLaren siap jalan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Keseluruhan 106 pengeluaran BP23 sudah diperuntukkan sebelum kereta itu diumumkan secara rasmi pada bulan November 2016. Pengeluaran akan bermula pada akhir tahun depan, dengan setiap BP23 disesuaikan untuk setiap citarasa pemilik oleh Operasi Khas McLaren (MSO), pembahagian McLaren Automotif yang bertanggungjawab untuk komisi pelanggan yang memesan terlebih dahulu.

BP23 akan diberi nama yang belum lagi dikenali. Ianya tidak akan bernama alfanumerik seperti yang digunakan oleh Siri Sukan dan Siri Super McLaren. Nama ini, bersama-sama dengan jangkaan kelajuan maksimum, akan didedahkan pada masa yang dekat kepada pelancaran kereta itu nanti.

 

Previous post

Benarkah Li Shufu Hendak Beli BMW?

Next post

Kawasaki Serah Seunit Z650 Kepada UniMAP

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *