Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Mercedes-Maybach Perintis Teknologi Lampu Digital

Masa depan lampu kereta harus dimulakan tidak lama lagi untuk pelanggan Mercedes-Maybach terpilih: teknologi lampu latar revolusioner DIGITAL LIGHT dengan pancaran utama yang memejamkan dalam kualiti HD dan resolusi lebih daripada dua juta piksel akan memasuki pengeluaran siri kecil di Mercedes- Maybach S-Class.

DIGITAL LIGHT meraikan tayangan perdana dunianya di dalam model teratas Mercedes-Maybach di Geneva Motor Show. Pelanggan armada terpilih dijangka menerima penghantaran kenderaan pertama yang dilengkapi dengannya pada separuh pertama tahun 2018.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Teknologi headlamp revolusi DIGITAL LIGHT dengan prestasi cemerlang memudahkan perintis bantuan memandu dan komunikasi dengan pemandu dan boleh mencipta keadaan cahaya ideal dalam setiap keadaan memandu. DIGITAL LIGHT menawarkan ketepatan yang lebih tinggi daripada lampu LED MULTIBEAM, meminimumkan risiko pengguna jalan raya lain yang memejam.

LIGHT DIGITAL memberikan sumbangan penting ke arah meningkatkan keselamatan lalu lintas jalan raya – sebagai sebahagian daripada strategi INTELLIGEN DRIVE keseluruhan.

In the new HD-quality headlamp there is a chip at work with over a million micro-reflectors, i.e. a total of over two million per vehicle. Cameras and sensor systems in the vehicle detect other road users, powerful computers evaluate the data plus digital navigation maps in milliseconds and give the headlamps the commands for best possible adaption of the light distribution in all situations.

Dalam lampu besar kualiti HD baru terdapat cip yang berkerja dengan lebih daripada satu juta pemantul mikro, iaitu lebih daripada dua juta setiap kenderaan. Sistem kamera dan sensor di dalam kenderaan mengesan pengguna jalan raya yang lain, komputer berkuasa menganalisa data ditambah peta navigasi digital dalam milisaat dan memberi lampu arahan untuk penyesuaian terbaik penyebaran cahaya dalam semua keadaan.

Kereta dengan teknologi DIGITAL LIGHT juga boleh memberi amaran kepada pemandu tentang bahaya tertentu dan memberi maklumat yang relevan di jalan raya. Sebagai contoh jika kereta dalam bahaya meninggalkan lorongnya dan memasuki lalu lintas yang akan datang, simbol pemeliharaan lorong diprojeksikan ke atas jalan.

Simbol berikut boleh didapati sebgai permulaan untuk siri pengeluaran kecil:

Simbol permukaan licin

Simbol kerja pembinaan

Simbol perlanggaran belakang

Simbol penetap lorong

Simbol tompok buta

Simbol kelajuan

   

 

 

Previous post

Bugatti Chiron Sport Lebih Lincah

Next post

Maserati Hitamkan Ghibli, Quattroporte dan Levante Sebagai Edisi Nerissimo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *