Berita Auto

NEW X3 BMW Akan Datang April Ini

BMW dijangka melancarkan X3 generasi ketiga di Malaysia April, 2018 ini. Ianya akan bersaing dengan Mercedes-Benz GLC dan Volvo XC60 dan mungkin akan berharga sekitar RM338,888.

Bayang SUV mewah ini mirip model lama. Walau bagaimanapun, bahagian belakang kini mempunyai lampu ekor berbentuk L yang berbeza, sementara gril buah pinggang depan lebih besar dan lampu depan lebih jauh jarak antara satu sama lain. Model gen-tiga mempunyai casis yang lebih berat dan lebih kurang 55kg lebih ringan berbanding sebelumnya. Walaupun ia mengekalkan dimensi keseluruhan yang sama, roda jarak pada model baru lebih panjang, yang dijangka membebaskan lebih banyak ruang di dalamnya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Di bawah bonet, model baru ini dijangka pada mulanya ditawarkan dengan 248hp, 2.0 liter, empat silinder, turbo-petrol dalam xDrive30i dan motor twin-turbo 360hp dalam M40i (saingan Mercedes -AMG GLC 43 coupe) dijangka tiba di kemudian hari. Semua enjin akan dikendalikan dengan lapan kelajuan automatik menguasai semua empat roda, sebagai standard.

Teknologi dalam kabin telah dikemas kini juga, dengan peralatan yang diambil dari 5-series baru. Ini termasuk sistem infotainmen iDrive yang dikawal dengan sentuhan dan gesture, paparan depanb cermin dan kamera 360 darjah. Peredam adaptif juga dijangka tersedia.

 

Previous post

Kerjasama Ford-Mahindra Akan Menghasilkan SUV Baharu

Next post

McLaren Senna GTR Habis Dijual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *