Berita Auto

Nissan Terra Tidak Akan Ke Malaysia

Nissan Terra baharu adalah tawaran  ladder-on-frame terbaharu dan bersaing dengan Toyota Fortuner, Ford Everest, Isuzu MU-X dan yang lain dalam segmen ini. Terra baharu, seperti persaingannya, turut berkongsi dasar dengan trak pikap termasuk Nissan Navara dan Mercedes-Benz X-Class baru.

Nissan Terra baharu berkongsi rekaannya dengan pikap Navara dan gaya keseluruhannya adalah hampir sama dengan apa yang kita lihat pada SUV Nissan lain. Berbanding dengan pikap, bumper depan dan belakangnya berbeza, meminjam penampilan upmarket secara keseluruhan berbanding SUV. Bahagian belakangnya adalah baru dan mendapat lampu belakang LED dan beberapa krom yang terperinci di tailgate. Lebih dari X-Trail dan Pathfinder SUV, yang lebih crossover-ish dalam kandang Nissan, Terra menetapkan dirinya sebagai tawaran yang memberangsangkan.

Di dalam, kabinnya sama dengan Navara. Jadi anda mendapat dalaman hitam sporti dengan sistem infotainment skrin sentuh besar dengan Apple CarPlay dan Android Auto, sementara anda juga mendapat kawalan ac otomatik. Roda stereng pelbagai fungsi adalah sama dan SUV ini dilengkapi dengan kluster instrumen berkembar. Terra ini ada tujuh tempat duduk dengan tempat duduk belakang yang boleh beri jalan untuk ruang kargo tambahan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Semua ini kelihatan seperti formula pemenang bagi pengawal jenama Nissan tempatan, namun selepas mesyuarat ringkas dengan pengurusan Edaran Tan Chong Malaysia baru-baru ini, kami dimaklumkan bahawa Terra tidak akan tiba tidak lama lagi kerana segmen itu tidak menikmati jumlah jualan dan pesaing semasa dari Ford dan Isuzu menunjukkan jualan lemah.

 

 

Previous post

Rom Akan Mengharamkan Penggunaan Kereta Diesel Dari Tahun 2024

Next post

Harley-Davidson Masuk Balik Ke Malaysia Di Gasket Alley Sebagai Permulaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *