Berita Auto

Pelancaran Volkswagen Touareg 2018 di China

Volkswagen mempersembahkan SUV generasi ketiga di China, salah satu pasar terbesar untuk Touareg bersama dengan Eropah dan Rusia. Malangnya, ia tidak akan dijual di A.S. Model generasi ketiga adalah lebih luas dan lebih panjang daripada pendahulunya, dan ia juga mempunyai lebih banyak ruang kargo. Walaupun perkadaran yang lebih besar, ia adalah 234 kilo lebih ringan berkat penggunaan aluminium dan keluli maju dalam badan.

Di dalam kabin, anda akan menemui barang-barang berteknologi baru termasuk cluster instrumen digital dengan paparan 12 inci, kira-kira sebesar “kokpit maya” Audi. Di sebelah kanan terdapat sistem infotainment Discover Premium yang menggunakan 15 inci skrin. Touareg juga mempunyai pencahayaan ambien dan kerusi kulit putih yang disediakan dalam corak berlian. Paparan kepala menunjukkan maklumat penting pada cermin depan berhampiran pemandu.

Touareg menerima sistem semi-otonom yang membantu dengan pemeliharaan lorong, mempercepatkan, dan mengeram sehingga sekitar 37 mph. Ciri-ciri lain termasuk lampu matriks LED, bantuan celik malam, stereng semua roda yang aktif untuk pengendalian yang lebih baik, dan bantuan lalu lintas silang depan, yang bertindak balas untuk menyeberang lalu lintas di hadapan Touareg.

Option enjin untuk Volkswagen Touareg 2019 baharu datang dengan pelbagai enjin V6 yang merangkumi diesel 3.0 liter V6 yang ditawarkan dalam dua jenis tune – 228 bhp dan 282 bhp, untuk pasaran Eropah. Bagi China, Volkswagen juga telah memperkenalkan powertrain hibrid plug-in yang menawarkan keluaran kuasa gabungan 362 bhp dan jarak 50 km dalam mod elektrik tulen. Touareg hibrid plug-in juga akan ditawarkan di Eropah, tetapi kemudiannya pada tarikh yang tidak didedahkan. Volkswagen juga akan memperkenalkan petrol 335 bhp, V6 dan unit spesifikasi teratas yang dikuasakan oleh turbodiesel V8 4.0 liter yang menjadikan 416 bhp kemudian.

 

Previous post

Raja Hatch Hot Sudah Tiba Dengan Harga RM295,990

Next post

Keuntungan Geely Dua Kali Ganda Untuk 2017

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *