Berita Auto

Petronas Dynamic Diesel Euro 5 Dengan Pro-Drive Kini Di Sarawak

PETRONAS Dagangan Berhad (PDB) baru-baru ini memperluaskan PETRONAS Dinamik Diesel Euro 5 dengan Pro-Drive ke Sarawak, bermula dengan Bintulu dan Miri.

Dirasmikan oleh Menteri Utiliti Sarawak, Dato Sri Dr Stephen Rundi Utom, diesel bebas sulfur generasi baru, yang diperkenalkan pada November tahun lalu di Semenanjung, terbukti memberikan pemanduan yang lebih lancar dan ekonomi bahan bakar unggul dengan pelepasan bersih.

Kualiti unggul diesel baharu ini dicapai melalui Pro-Drive, gabungan diesel asas bermutu tinggi yang telah diformulasikan dari kilang penapis PETRONAS dan kimia formulasi yang unik yang direka untuk enjin diesel common-rail maju sekarang.

Teknologi Pro-Drive disediakan dari pembelajaran berterusan PETRONAS dari perkongsiannya dengan IVECO, sebuah syarikat perkilangan kenderaan industri Itali, untuk merumuskan formula kemenangan untuk pasukan PETRONAS De Rooy IVECO yang bersaing di Rali Dakar. Rally dikenali sebagai perlumbaan yang paling sukar dan paling menuntut di dunia dan kemenangan pasukan dalam edisi 2016 adalah bukti teknologi bahan api yang digunakan PETRONAS Diesel Diesel dengan Pro-Drive.

Berikutan pengenalan di Sarawak, PETRONAS Dinamik Diesel Euro 5 dengan Pro-Drive kini boleh didapati di 68 Stesen PETRONAS terpilih termasuk Semenanjung Malaysia. Untuk maklumat lanjut tentang bahan api dan ketersediaan baru, layari www.mymesra.com.my

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Jon Olsson Tayang RS6+ Beliau

Next post

Toyota Pratonton Supra GR Racing Concept di Geneva

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *