Berita Auto

The Art of Performance Tour Jaguar Di Setia City Convention Centre

Art of Performance Tour debut di Malaysia sebagai sebahagian daripada lawatannya di seluruh rantau pengimport Asia Pasifik.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Mula diperkenalkan di Eropah pada tahun 2016, lawatan berbilang bandar adalah pengalaman pemanduan yang unik yang memberi peluang kepada pengguna bermesra dengan barisan baharu kenderaan moden Jaguar.

PWR Day12591

 

Diadakan dari 16 hingga 18 Mac di Pusat Konvensyen Setia City, Art of Tour Performance Malaysia ini menjanjikan pemanduan yang tidak dapat dilupakan dan mendebarkan pengalaman. Orang ramai telah meletakkan Jaguar XE, XF dan F-PACE melalui laluan mereka di litar memandu dinamik, pemanduan di jalan raya serta Jaguar Smart Cones yang inovatif.

PWR Day12590

Dengan laluan yang tidak menetu dengan satu juta potensi laluan yang berbeza, Smart Cones direka untuk mengukur kemahiran pemandu dan mengeksploitasi pengendalian yang tepat dan tangkas kereta. Diilhamkan oleh permainan latihan ketangkasan yang dikenali sebagai ‘Batak’, sistem ini menggunakan teknologi tanpa wayar menghasilkan kedua-dua laluan con pintar yang ditetapkan dan juga rawak, memaklumkan sasaran pemacu seterusnya dengan hanya notis masa.

PWR Day12592

Apabila kereta dipandu, koordinasi yang tepat diukur berkaitan dengan kon dan dihantar ke pusat sistem komputer 100 kali sesaat untuk mengesan prestasinya. Setiap pemandu mendapat skor laporan yang mengambil kira model kereta yang digunakan dan keadaan memandu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Di samping pengalaman memandu, peserta juga akan menjadi antara yang pertama di Malaysia untuk melihat dan menguji pemacuan model F-PACE 2.0L, yang akan dilancarkan Malaysia pada April ini.

PWR Day12589

Enjin Ingenium 2.0 liter empat silinder F-PACE baharu mempunyai turbo berkembar tunggal yang menghasilkan 250PS dan tork 365Nm dari hanya 1,200rpm. F-PACE juga telah direka dan melalui ujian kemalangan global yang ketat semasa mengurangkan berat kenderaan.

PWR Day12587

Mereka yang mengambil bahagian dalam Art of Performance Tour Malaysia, adalah orang ramai yang telah mendaftar di http://www.jaguar.com.my/promotions-events/the-journey-performance-tour. Pelanggan Jaguar-Land Rover yang sedia ada turut dijemput untuk acara tersebut.

PWR Day12585

Previous post

"Jangan Sama Sekali Sebut Tidak Sama Sekali; Kereta Prestasi Adalah Baik Untuk Audi. "

Next post

Nama SUV Aston Martin Ialah ‘Varekai’

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *