Berita Auto

DBS Muktamad Aston Martin Akan Guna Moniker ‘Superleggera’

Aston Martin hari ini mengumumkann kelahiran semula nama ikonik. Moniker yang tersendiri, ditetapkan dengan bangganya dipakai sekali lagi oleh Super GT, marque perdana British.

DBS Superleggera

First coined for the iconic 1967 William Towns’ designed-model, the DBS nameplate has been a key part of the brand’s heritage for over 50 years. Resurrected in 2007 for Aston Martin’s then range-topping model, designed by current Chief Creative Officer Marek Reichman.

Pertama dicipta untuk model 1967 rekaan William Towns ‘, papan nama DBS telah menjadi sebahagian penting daripada warisan jenama selama lebih dari 50 tahun. Dibangkitkan semula pada tahun 2007 untuk model top-range Aston Martin, yang direka oleh Ketua Pegawai Kreatif semasa Marek Reichman.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

DBS Superleggera melengkapkan cita-cita jenama untuk menggantikan setiap model kereta sport dua pintu yang sedia ada sebagai sebahagian daripada Rancangan Abad Kedua. Menduduki puncak kereta sport, DBS Superleggera akan menampilkan tahap prestasi, keahlian dan reka bentuk tertinggi.

Seiring dengan kebangkitan papan nama DBS, tanda terkenal Touring – Superleggera – sekali lagi akan menghiasi bonet Aston Martin. Kerjasama yang membantu membuka jalan ke DB4, 5 dan 6 Mark 1, DBS sekali lagi akan menghormati teknologi pembinaan ringan yang bersejarah Touring. Nama itu juga memberikan petunjuk mengenai apa yang boleh diharapkan dari model yang akan datang ini.

 

Previous post

Lexus Pratonton ES baharu Sebelum Pelancarannya

Next post

Modenas Dominar D400 Kini di Malaysia - RM13,788

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *