Berita Auto

Agera RS Terakhir Dari Barisan Pengeluaran Koenigsegg

Agera RS sudah menjadi ikon, salah satu bintang sejati di galaksi automotif dan kereta yang dijamin tempatnya dalam sejarah. Ia meninggalkan barisan pengeluaran sebagai pemilik lima rekod kelajuan dunia, sebuah kereta yang menawarkan prestasi dan kebolehgunaan yang tidak dapat ditandingi oleh mana-mana pihak lain.

Bagi mereka yang berjaya menempah salah satu daripada 25 buah kereta, mereka mengucapkan terima kasih atas kepercayaan anda terhadap visi dan jenama mereka dan mereka mengucapkan tahniah kepada anda pada pandangan jauh anda, ketajaman anda dan kereta anda yang benar-benar unik.

Seperti program One: 1, terdapat sebuah kilang Agera RS yang dibina, yang kini telah dijual dan dihantar kepada pengumpul Koenigsegg jangka panjang yang kini dihormati sekarang memandangkan program RS sudah pun tamat.

Di samping itu, dan seperti dilaporkan sebelum ini, sebuah kereta gantian untuk Agera RS ‘Gryphon’ yang telah rosak telah dibina. Ini adalah RS terakhir dari barisan pengeluaran mereka, beberapa hari lalu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dengan siri RS yang sudah lengkap, barisan Agera mempunyai dua lagi kereta yang akan dibina dan dihantar dua kenderaan Edisi Akhir. Siri Edisi Akhir pertama kali muncul pada Geneva Motor Show 2016  dengan kemunculan One of One. Kedua-dua Edisi Akhir yang hampir mendekati penghujung pengeluaran sekarang akan menyelesaikan siri tiga kenderaan dan kereta Agera secara keseluruhan.

 

Previous post

Kia Grand Carnival 2.2D SX Dilancarkan - RM188,888

Next post

Sejarah Ringkas Nissan Dan Kereta Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *