Berita Auto

Anak Colin Chapman Terima Evora GT410 Sport Baharu

Pada tahun ulangtahun, Jean-Marc Gales, Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan Lotus telah secara peribadi menyampaikan kunci salah satu kereta Lotus yang paling canggih kepada Clive Chapman, anak Colin Chapman pengasas Lotus.

Evora GT410 Sport baharu berwarna Empire Green akan ke UK dan Eropah dengan Clive, Pengarah Team Lotus Classic. Mengekalkan dan mempromosikan sejarah pasukan motorsport yang terkenal, Clive dan skuad yang menjalankan kereta perlumbaan Lotus bersejarah yang muncul di acara bermotor antarabangsa di seluruh dunia.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Jean-Marc Gales, Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan Lotus plc berkata, “Dengan 2018 menandakan ulang tahun ke-70 kereta pertama Colin Chapman, ia adalah masa yang tepat bagi kami dan pasukan Classic Lotus untuk menyertai perayaan kepentingan marque itu.

Evora GT410 Sport adalah salah satu daripada model yang paling berevolusi kami yang masih kekal pada konsep reka bentuk ringan, aerodinamik maju dan pengendalian berkelajuan tinggi, betul-betul seperti yang diharapkan oleh Colin Chapman dari salah sebuah kereta. Adalah sesuai bahawa Clive telah memilih untuk memandu salah satu kereta terpantas dan terpantas yang dihasilkan Hethel. ”

 Evora GT410 Sport menghasilkan 96kg downforce. Tambahan 50% berbanding Evora Sport 410 yang digantinya.

Enjin Supercharged, 3.5-litre 6-silinder dengan penyejuk integrated air-ke-udara. 0-60 bsj hanya 3.9 seconds (automatic atau 4.0 saat untuk manual). 410 hp pada 7000 rpm and 420 Nm tork dari 3500 rpm. Gearbox 6-speed manual dengan Torsen type limited slip differential (LSD) atau ada pilihan gearbox automatik 6-speed.

 

Previous post

Peluang Menang Tiket Ke Final Piala Dunia FIFA 2018

Next post

Pelumba Malaysia Tidak Sabar Beraksi di Australia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *