Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Bentley Mulai Pembinaan Pelabuhan Kereta Berkuasa Solar Terbesar di UK

Bentley Motors hari ini mengumumkan bahawa pembinaan telah bermula di pelabuhan kereta berkuasa solar terbesar di UK di ibu pejabat kilang Bentley di Crewe, UK.

Pemasangan 10,000 panel solar, yang mempunyai kapasiti 2.7MW, akan mengambil masa kira-kira enam bulan untuk disiapkan. Setelah selesai, pelabuhan kereta – yang meliputi tempat letak kereta rakan sekerja Bentley – akan mengambil sistem tenaga Bentley ke 30,815 panel solar. Ini termasuk pemasangan bumbung panel 20,815 yang siap pada 2013.

Pemasangan pelabuhan kereta solar, yang meliputi 1,378 tempat letak kereta, dan kawasan seluas 16,426m², akan dipasang dan dikendalikan oleh FlexiSolar, pakar pelabuhan kereta solar yang inovatif.

Projek ini juga disokong oleh Innovate UK, agensi inovasi UK yang didorong untuk menyokong inisiatif sains dan teknologi yang akan mengembangkan ekonomi UK.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pengumuman pemasangan solar ini menyusuli pengakuan baru-baru ini bahawa Bentley Motors telah menjadi pengeluar automotif UK pertama yang dianugerahkan Standard Karbon Amanah untuk karbon, air dan sisa, seterusnya mengurangkan kesan alam sekitar operasi di Crewe.

 

Previous post

Kerjasama Baharu Antara Jaguar Land Rover Dan 007 Elements

Next post

Kia Telah Membangunkan Pengecasan Laju Tanpa Wayar Untuk EV Soulnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *