Berita Auto

Jaguar XE 300 Sport Diperkenalkan Dan Terus Berlumba Dengan Skater Olimpik

Jaguar XE 300 SPORT baru telah membuat kemunculannya dengan menetapkan rekod lap yang unik.

Salun sukan edisi khas menjadi kereta pertama untuk melengkapkan litar ais luaran ais buatan terpanjang di dunia, di Flevonice di Belanda – tetapi ia terpaksa menewaskan pemain ski Olimpik Musim Sejuk Olimpik untuk menetapkan masa terpantas.

Selepas mengetuai Hungary ke pingat emas dalam relay 5,000m di Sukan Olimpik Musim Sejuk 2018, skater laju Shaolin Sándor Liu menetapkan penanda aras yang sukar di Flevonice Sports dan Funpark dalam masa 4 minit 4 saat.

Untuk menambahkan kesukaran percubaan masa berais , teman wanita Shaolin – skater Pasukan GB Elise Christie – juga termasuk dalam pasukan Jaguar.

Dengan Elise di kerusi penumpang, XE 300 SPORT memanfaatkan sepenuhnya semua pemacu roda Jaguar dan teknologi tarikan canggih untuk mengekalkan kepantasannya.

Pemimpin Pembangunan Kestabilan Jaguar Sean Haughey mengelilingi trek dalam masa 3 minit 3 saat dengan kelajuan purata 36mph.

Jaguar 300 SPORT baharu ini dilengkapi dengan enjin petrol Ingenium 300PS 2.0 liter, yang menggerakkan XE dari 0-60mph dalam 5.4 saat. Dengan 400Nm tork.

300 SPORT baru menyertai barisan XE dan boleh didapati dalam varian XF dan XF Sportbrake yang menampilkan unsur-unsur reka bentuk luaran dan dalaman yang unik.

Walaupun XE eksklusif dengan enjin petrol Ingenium 2.0 liter, XF dan XF Sportbrake juga boleh didapati dengan diesel 3.0 liter TDV6 Jaguar 300PS Jaguar.

XE 300 Sport baru boleh ditempah sekarang di www.jaguar.co.uk, dengan harga £ 45,160 di-jalan.

 

Previous post

Mercedes-Benz A-Class Semua Baharu

Next post

Sebanyak 100,000 Nissan Leaf Sudah Dihantar Kepada Pelanggan Jepun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *