Berita Auto

Kia Menang 3 Anugerah Rekaan Red Dot Untuk Stinger, Stonic Dan Picanto

Kia telah berjaya sekali lagi memenangi Anugerah Merah Dot dengan tiga anugerah berprestij untuk reka bentuk. Sedan fastback Stinger yang baru, crossover kompak Stonic dan kereta bandar Picanto generasi ketiga semuanya menang dalam kategori masing-masing. Juri antarabangsa pakar reka bentuk menganugerahkan gelaran Stinger sebagai ‘Best of the Best’, memuji kereta untuk reka bentuk perintisnya.

Trio kemenangan 2018 menambah kejayaan berterusan Kia, dengan syarikat itu kini memenangi Anugerah 21 Red Dot yang luar biasa sejak Kia Soul mula-mula mengambil kemenangan pada tahun 2009. Anugerah terbaru ini mengikuti KIA’s Triple iF Design Award yang dimenangi awal tahun 2018.
BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101
Stinger, yang direka di pusat reka bentuk Eropah Kia di Frankfurt, Jerman, berkahwin dengan reka bentuk klasik gran turismo dengan dalaman yang luas dan cosseting. Mengambil inspirasi daripada grand tourer tahun 70-an, Stinger mempunyai ciri-ciri pemanjangan pantas dan bentuk ‘botol coke’ yang berotot di bahagian bawahnya, yang menyerlahkan penghantaran kuasa berat sebelah belakang kereta.
Juga direka di Frankfurt, Stonic, crossover kompak pertama Kia, menawarkan reka bentuk luaran yang menarik dan berani, digabungkan dengan kedudukan tempat duduk yang tinggi dan format SUV praktikal. Ia adalah Kia yang paling disesuaikan yang pernah dibuat, menawarkan pembeli pelbagai pilihan kombinasi dua warna nada dan warna dalaman.
Kia Picanto generasi ketiga – kereta terkecil Kia – membawa watak muda dan energik kepada segmen A. Ia mempunyai reka bentuk baru yang unik dan kabin berteknologi tinggi yang berkualiti tinggi, dengan potensi besar untuk penyesuaian. Walaupun dimensi padat, reka bentuk pintar Picanto menjadikannya salah satu kereta paling luas di kelasnya.
Screen Shot 2018-04-12 at 3.39.22 PM

 

Previous post

Harapkan Lexus ES Baharu di Ekspo Auto Antarabangsa Beijing 2018

Next post

Pininfarina H500 Bakal Muncul di Beijing Motor Show

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *