Berita Auto

Lotus Exige Cup 430 Type 25 Ini Mungkin Sudah Habis Dijual

Lotus Exige Cup 430 Type 25 baharu ini sebuah collector item yang lain dari yang lain. Penghormatan kepada salah satu kereta Formula 1 yang paling berjaya dan berpengaruh sepanjang zaman.

Berdasarkan kepada Exige Cup 430 yang diraikan pada penghujung tahun lalu, Type 25 dua tempat duduk adalah peluang unik untuk menikmati kereta sport terkenal yang dinamakan dengan kerjasama Team Classic Lotus. Merujuk kepada Type 25, kereta perlumbaan Lotus single seat yang mendominasi musim 1963, kereta baru ini mempunyai ciri-ciri eksotik dan unik serta dokumentasi warisan khusus yang ditugaskan.

Dikuasakan oleh supercharged 3.5 liter berwayar dan charge cooled  V6, menghasilkan 430 hp dan 440 Nm, Lotus Exige Cup 430 Type 25 bukan sahaja terpantas dalam kelasnya, 0-60 dalam hanya 3.2 saat, dengan dioptimumkan aerodinamik menjana sehingga 220 kg downforce.

Hanya 25 edisi kenderaan mercu ini akan dihasilkan, masing-masing disertai dengan sijil kesahihan bernombor, yang ditandatangani oleh Jean-Marc Gales, dan dengan bangganya memakai plak yang sepadan yang memperincikan bilangannya dalam jangka pengeluaran yang terhad.

Pemilik mempunyai pilihan untuk mengumpul Exige Cup 430 Type 25 dari kilang terkenal Hethel serta lawatan berpandu kemudahan produksi moden Lotus dan kemudahan Team Lotus Classic. Satu salinan hardback ditandatangani buku yang diiktiraf: Jim Clark: Tribute kepada Juara oleh Eric Dymock ditandatangani oleh Clive Chapman, dan Bob Dance, seorang mekanik utama untuk Jim Clark semasa kerjaya perlumbaan Formula 1, mengiringi setiap kereta.

 

 

Previous post

Pininfarina H500 Bakal Muncul di Beijing Motor Show

Next post

Pininfarina Dedah Kereta Konsep Kedua Untuk Beijing Motor Show

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *