Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Polestar 1 Takluk Bulatan Artik

Prototaip coupe hibrid pertama Polestar sudah selesaikan ujian dinamik sulungnya di Bulatan Artik. Tumpuan dalam dua minggu ujian adalah pada drivetrain, bateri dan sistem vektor torsi 600hp, pada suhu yang mencapai – 28 darjah Celcius.

Bos Polestar, Thomas Ingenlath berkata, sistem vektor tork meningkatkan ketepatan dan selekoh yang responsif. Tambahannya: “Ini adalah kereta pemandu.” Kereta yang akan dipamerkan di pameran motor Beijing, akan mula dijual di 18 buah negara.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sebelum membuka pesanan, Polestar berkata lebih daripada 6,000 pelanggan berpotensi telah menyatakan minat terhadap kereta itu.

Menurut Ingenlath, yang juga merupakan pengarah reka bentuk Volvo, Polestar akan menjadi “ujung tombak teknologi” yang, selepas 1 memasuki pasaran, akan membuat hanya kereta-kereta prestasi semua-elektrik. Syarikat itu sedang bersedia untuk pelancaran sedan crossover Polestar 2-elektrik pertama 2020, yang mempunyai hubungan yang sangat dekat dengan konsep Ingenlath’s 40.2 yang telah dilihat di pameran motor. Polestar 3 SUV bersaiz penuh akan tiba selepas itu.

1 coupe mempunyai badan karbonfibre berasaskan platform S90 yang dipendekkan. Ia akan menghasilkan 600hp dari enjin turbo 2.0 liter yang dipasang di hadapan, ditambah motor berkembar elektrik pada gandar belakang, dan ianya sangat-sangat kereta halo.

 

Previous post

Apa Yang Akan Perodua Lancarkan di Malaysia Autoshow?

Next post

Ford Fiesta Sport Van Kenderaan Komersial Bergaya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *