Berita Auto

Suzuki Lancar Ertiga Baharu di Indonesia

Suzuki Motor Corporation anak syarikat Indonesia PT. Suzuki Indomobil Motor hari ini memperkenalkan MPV Ertiga 7-tempat duduk baharu.

 

Ertiga baru mempunyai gaya luaran yang menimbulkan perasa kekuatan dan keanggunan, dengan gril depan mewah dan garis bahu dinamik. Di dalamnya, Ertiga yang baharu mempunyai papan pemuka yang halus dan corak kayu besar yang menawarkan keanggunan kelas-atas. Platform HEARTECT generasi baru dan badan lebih panjang 130mm menyumbang kepada persekitaran kabin yang luas dengan ruang bagasi yang diperluas. Enjin petrol 1.5L yang baru dibangunkan memberikan gabungan kecekapan dan prestasi bahan api.

Pengeluaran dan penjualan Ertiga asal bermula di Indonesia dan India pada tahun 2012, dan kereta itu menjadi sangat terkenal kerana kebolehannya di bandar dan dalaman yang selesa dan luas. Sehingga Februari 2018, 676,000 unit telah dijual, baik melalui jualan di Indonesia dan India dan dieksport ke lebih dari 70 negara dan wilayah.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Segmen MPV menyumbang kira-kira 30 peratus daripada keseluruhan pasaran automobil Indonesia, dan Suzuki bertujuan untuk memperluaskan kehadirannya di pasaran dengan reka bentuk semula Ertiga sepenuhnya dalam segmen ini. Ertiga baru akan dihasilkan di Indonesia dan juga India dengan eksport yang dirancang untuk dilancarkan dari kedua-dua negara.

Suzuki Ertiga di Indonesia adalah Proton Ertiga di Malaysia. Ianya sukses di sana tetapi di sini tidak. Sayang sekali kerana Proton Ertiga adalah sebenarnya sebuah Suzuki Ertiga yang memang terbaik … lagi murah. Cuma lencananya ditukar jer. Cepat dapatkannya sebelum terlambat.

DSC01487

 

Previous post

Nissan Akan Perkenalkan Konsep Runcit Baharu di Dealership Sedunia

Next post

Mercedes-Benz A-Class Semua Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *