Gaya Hidup

Kempen Amal Raya Shell Bantuan Kanak-kanak Kurang Upaya Diteruskan

Shell mengundang semua rakyat Malaysia untuk membuat perbezaan dalam kehidupan kanak-kanak kurang bernasib baik melalui Kempen Amal Shell Raya 2018. Kini pada tahun keempat, inisiatif ini telah dipanjangkan kepada 9 hari, dengan peningkatan derma kepada 2 sen ( RM0.02) untuk setiap liter bahan api yang dipam dengan penyertaan MasterCard.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pada 19 Mei, 26 Mei, 2 Jun dan 9 hingga 14 Jun 2018, Shell akan menyumbangkan 1 sen (RM0.01) bagi setiap liter bahan api yang dipam di mana-mana stesen Shell di seluruh negara. Derma tambahan sebanyak RM0.01 seliter akan dibuat oleh Mastercard apabila pengguna membayar menggunakan Mastercard mereka.

Shairan Huzani Husain, Managing Director of Shell Malaysia Trading Sdn Bhd and Shell Timur Sdn Bhd.

Kempen Amal Raya Shell memberi tumpuan kepada pembinaan kapasiti untuk kanak-kanak kurang bernasib baik sejak penubuhannya pada tahun 2015. Berkat kemurahan hati dan sokongan pemandu kenderaan Malaysia, sumbangan telah membolehkan organisasi amal membiayai program pendidikan, menaik taraf kemudahan, dan menaik taraf peralatan pejabat.

Tahun ini, dana itu akan disumbangkan kepada tujuh organisasi kebajikan terpilih di seluruh negara; Pergerakan Kalsom (Nationwide), Yayasan Chow Kit (Lembah Klang), Majlis Kebajikan Kanak-Kanak Malaysia (Pantai Timur, Utara, Selatan), Projek TRY (Transforming Rural Youth, Sabah), Pertubuhan Ibu Bapa Kanak-Kanak Keperluan Istimewa Sarawak, Pusat Latihan Belia Montfort (Sabah), dan HAUS (Sarawak).

Setiap pemandu dijemput untuk mengambil bahagian dalam inisiatif ini mulai Sabtu, 19 Mei, 2018 dengan hanya mengisi bahan api di mana-mana stesen Shell di seluruh negara. Jangan lupa tarikh-tarikh yang seterusnya – 26 Jun, 2 Jun dan 9 Jun hingga Jun 2018.

 

 

Previous post

Apabila Pemandu Bukan Pemilik ... Inilah Akibatnya

Next post

Jaguar E-Type Zero Jadi Pilihan Putera Harry dan Meghan Markle

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *