Insuran / Waranti

Kumpulan Etiqa & Takaful Malaysia Menang Anugerah Insurans Motor Terbaik 2018

Kumpulan Etiqa & Syarikat Takaful Malaysia Bhd (Takaful Malaysia) muncul sebagai pemenang Anugerah Insurans Motor tahun 2018 ini.

Setelah menerima anugerah itu, Kamaludin Ahmad, Ketua Pegawai Eksekutif, Etiqa Group Insurance & Takaful berkata, “Kami amat gembira sekali kerana telah dinamakan pemenang untuk 2 anugerah berprestij, bukan sahaja untuk Insurans Motor, tetapi juga untuk Motor Takaful.

Di Etiqa, kami sentiasa menyedari betapa pentingnya menyediakan perkhidmatan pelanggan yang luar biasa, dan itu adalah satu penghormatan yang amat tinggi yang boleh kami terima dari pengguna.

Anda boleh yakin bahawa kami akan teruskan usaha kami untuk memastikan bahawa segala urusan dengan Etiqa akan senantiasa cepat dan mudah, sama ada melalui proses tuntutan kami, pemprosesan jualan dan/atau perkhidmatan pasca jualan. “

Sekarang dalam tahun ketiga, anugerah ini berdasarkan hasil penyelidikan yang luas yang dijalankan oleh iBanding yang menilai syarikat-syarikat insurans di Malaysia berdasarkan maklum balas terkini dari pengguna Malaysia yang mempunyai dasar insurans yang sah. Skor akhir dikira berdasarkan pelbagai faktor, seperti kepuasan pelanggan, tahun dengan syarikat insurans dan pengalaman tuntutan. Lebih 8,600 rakyat Malaysia mengambil bahagian dalam kaji selidik tahun ini, yang berakhir pada 31 Januari, 2018.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Keputusan tinjauan menunjukkan bahawa lebih ramai rakyat Malaysia membuat perbandingan syarikat insurans dan takaful, sejak permulaan “Liberalisasi Tarif Motor di Malaysia.” Bank Negara memulakan fasa kedua “Liberalisasi” pada Julai 2017, yang membolehkan syarikat insurans dan takaful mengubah harga insurans dan menawarkan produk inovatif baharu. Sejak itu, syarikat insurans telah mula mengubah harga dan menawarkan pelbagai produk insurans baharu.

Previous post

Adakah Ini Masa Terbaik Untuk Beli Kereta Baharu?

Next post

Harga Kenderaan Honda Turun Dengan 0% GST

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *