Berita Auto

Maserati GranTurismo Yang Diperbaharui Tiba di Malaysia

Naza Italia, pengimport dan pengedar rasmi Maserati di Malaysia, telah mengumumkan kedatangan ikon Maserati GranTurismo.

Grand Tourer ikon, yang pertama kali dilancarkan pada tahun 2007, telah menerima penyegaran besar untuk tahun 2018, dengan sorotan termasuk penambahbaikan reka bentuk Pininfarina klasik, gaya eksterior yang lebih aerodinamik dan antara muka pemacu baru dan sistem infotainment yang intuitif.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dari rangkaian 2018 yang diselaraskan, pasaran Malaysia akan melihat GranTurismo MC (Maserati Corse), yang mengambil peranan penting sebagai duta besar bagi seluruh rangkaian Maserati, mewakili warisan perlumbaan yang ulong dan terkenal syarikat.

Menggantikan MC Stradale sebelumnya, ia menawarkan pelbagai ciri yang telah terbukti dalam model Maserati lain. Mereka termasuk lima mod operasi terpilih.

Dipasang tangan oleh Ferrari di Maranello, enjin 4.7 liter V8 yang dihasilkan secara semulajadi menghasilkan 460 hp pada 7,000 rpm dan 520 Nm tork puncak pada 4,750 rpm.

Ringan dengan hanya 175 kg, unit kuasa mempunyai wet sump dan eksklusif untuk Maserati – sebuah cross-plane crankshaft. Ini memberikan throttle response yang tidak dapat ditandingi, ciri free-revving  dan bunyi signature Maserati yang mengghairahkan.

Untuk 2018, terdapat lapan warna dalaman dan lima pilihan trim dalaman – dari Carbon Fiber ke Black Piano dan Walnut Briarwood.

GranTurismo MC memasuki pasaran Malaysia pada harga permulaan RM 717,800.00 (tanpa cukai dan duti) dan dilengkapi dengan perlindungan Waranti Standard 5 tahun tanpa batasan jarak dan tempuh ditambah program penyelenggaraan percuma 5 tahun / 100,000 km yang mana lebih awal (Termasuk * Maserati Premium Service Plus 3 Tahun / 60,000KM).

 

Previous post

Aston Martin Mula Produksi Vantage Baharu

Next post

Harga BMW dan MINI Dengan GST Pada Kadar Sifar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *