Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Nissan LEAF Dapat Penarafan Keselamatan NCAP 5 Bintang

Program Penilaian Kereta Baru Eropah menganugerahkan Nissan LEAF baharu dengan penarafan 5 bintang. (Akses kepada keputusan ujian penuh di sini)

LEAF adalah kereta pertama yang akan ditaksir terhadap protokol yang diperluaskan oleh Euro NCAP untuk tahun 2018. Protokol 2018 itu menyaksikan pengenalan rakit ujian baru yang menangani senario kemalangan utama yang melibatkan kereta, pejalan kaki dan kini juga semakin ramai penunggang basikal.

Dalam ujian NCAP Euro ini, LEAF memperoleh penilaian 93 peratus untuk keselamatan orang dewasa dan penilaian 86 peratus untuk perlindungan kanak-kanak. Penarafan keselamatan ditentukan dari satu siri ujian kenderaan yang mencerminkan senario kemalangan sebenar yang boleh mengakibatkan kecederaan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Penarafan 5-bintang LEAF baharu mencerminkan sistem bantuan pemandu lanjutan yang ada di dalam kereta. Teknologi seperti ciri kamera dan radar secara meluas memberi faedah seperti pengiktirafan pejalan kaki dan membentuk asas sistem ProPILOT Nissan yang terkenal kerana pemanduan yang lebih selamat, lebih yakin.

Pengumuman itu telah dikeluarkan hanya beberapa bulan selepas Program Penilaian Kereta Baru Jepun juga menganugerahkan kereta kelas 5 bintang teratas mengikuti ujian yang ketat. Dalam memperoleh penarafan teratas, LEAF menjaringkan 94.8 mata daripada kemungkinan 100 untuk keselamatan penumpang dalam perlanggaran.

 

Previous post

Tesla Tunjukkan Semua Ciri Model 3 Mereka

Next post

7 Pelanggan Bertuah Berpeluang ke Dubai Dengan Shell Rimula Ultimate Stopover

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *