Berita Auto

Porsche’s 918 Spyder 2015 Kena Recall

Porsche 918 Spyder yang super eksklusif dan laju ini sedang ditarik balik kerana kemungkinan masalah suspensi retak yang sebelum ini telah menyebabkan 3 penarikan balik di A.S. sahaja.

Penarikan balik ini menjejaskan 305 unit model dari tahun 2015, A.S. Pentadbiran Keselamatan Jalan Raya Lebuh Raya Kebangsaan berkata dalam satu catatan di laman webnya Sabtu ini. Lengan-kawal yang bersambung dengan aci di bahagian depan dan belakang dan suspensi belakang mungkin gagal disebabkan oleh keretakan kakisan tekanan, pengawal selia itu berkata.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Porsche AG dan pengedarnya akan menggantikan bahagian-bahagian ini dengan versi yang lebih berkuasa, dan akan memerlukan tujuh hingga lapan jam untuk disiapkan.

Porsche memberitahu agensi itu bahawa dia akan melakukan penarikan semula walaupun dia hanya mendapat satu kerosakan dan masalah itu akan menjejaskan pengendalian dalam keadaan “penggunakan trek yang ekstrim,” menurut notis itu.

Ini kali ke enam model 2015 telah dipanggil balik, menurut rekod NHTSA. Keretakan atau fraktur pernah berlaku tiga kali sebelum ini. Lain-lain adalah disebabkan kemungkinan skru tali-keledar kerusi tempat duduk  yang salah dan potensi litar pintas dalam pendawaian.

 

 

Previous post

Nissan Rogue Akan Berkongsi Platform Dengan Outlander Yang Seterusnya

Next post

Apabila Pemandu Bukan Pemilik ... Inilah Akibatnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *