Berita Auto

SPAD telah DiBubarkan Dan 1,000 Pekerja Risau

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah dipersarakan dan jabatan itu kini akan berkhidmat di bawah Kementerian Pengangkutan. Keputusan itu diumumkan awal semalam oleh Putrajaya. 1000 pekerja SPAD sekarang agak bimbang akan masa depan mereka kerana berita itu mengejut lebih-lebih lagi dengan Hari Raya hanya beberapa minggu sahaja lagi.

Persatuan teksi mengalu-alukan keputusan untuk membubarkan SPAD. Timbalan Pengerusi Persatuan Transformasi Pemandu Teksi Malaysia (PERS1M) Kamarudin Mohd Hussain berkata beliau berterima kasih kepada Mahathir untuk menghapuskan SPAD. Juga gembira dengan berita itu ialah Setiausaha Persatuan Teksi KL Selangor S Balakrishnan. Kumpulan tekanan pengangkutan awam, Persatuan Pengguna Pengguna Pengangkutan Awam Malaysia (4PAM) mengalu-alukan keputusan untuk menghapuskan SPAD. Kumpulan yang telah berjuang untuk hak pengguna pengangkutan awam, telah lama mengesyorkan agar SPAD melapor kepada menteri pengangkutan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Kesatuan Keretapi Malaysia turut menyambut baik langkah kerajaan membubarkan SPAD dan memulangkan tanggungjawabnya kepada Kementerian Pengangkutan.

 

 

Previous post

Crossover Renault Captur Kini Ditawarkan Dalam Rangkaian Gocar

Next post

Boon Siew Tawar Duit Raya Dengan Setiap Pembelian Motosikal Honda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *