Berita Auto

SUV Volkswagen Touareg Generasi Ketiga

Versi baru SUV Touareg Volkswagen telah diumumkan di Beijing minggu lepas dan ia akan menjadi kenderaan yang paling maju dari segi teknikal yang pernah dibuat oleh syarikat itu. Volkswagen telah mengubah keseluruhan Touareg baru.

Perubahan yang paling ketara dapat dilihat di bahagian depan, di mana bumper depan dan gril telah dirombak untuk menggambarkan bahasa reka bentuk semasa syarikat yang dilihat dalam sedan baharu Arteon super VW dan Passat terbaharu mereka.

Bahagian depan kereta juga mendapat peningkatan berteknologi tinggi. VW telah memasang Touareg baharu dengan lampu “Matriks LED”, yang secara automatik menyesuaikan diri dengan keadaan pencahayaan yang berbeza, dengan setiap kluster yang mengandungi 128 LED individu.

Platform baharu ini telah membolehkan VW untuk memperpanjangkan Touareg 77mm lebih dari model keluar, meningkatkan boot kereta dengan 113 liter sebagai hasilnya. Ini membawa jumlah ruang bagasi sehingga 810 liter dengan tempat duduk belakang di tempatnya.

Berbanding dengan Touareg generasi ke-2 yang tidak berapa laku di Malaysia dan rantau ini, semua Touareg baharu ini mempunyai kabin yang dirombak sepenuhnya , termasuk sistem keselamatan papan pemuka dan sistem keselamatan semi-autonomi.

Dari pelancaran Touareg baharu ini akan tersedia dengan hanya enjin diesel 3.0 liter V6 282bhp. Tetapi 3 enjin tambahan akan menyertai barisan selepas kereta itu dijual, termasuk diesel 228bhp V6, turbocharged V6 dan diesel 417bhp V8. Pembeli di China akan diberikan pilihan untuk hibrid plug-in 362bhp. Semua varian akan menggunakan kotak gear automatik 8 kelajuan dan sistem pemanduan semua roda sebagai standard.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Volkswagen Golf GTI TCR Bakal Muncul di Wörthersee

Next post

Lotus Lancar Exige Sport 410 Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *