Berita Auto

Suzuki Ertiga Baharu Dari Indonesia

Maruti Suzuki telah melancarkan Ertiga generasi kedua di Jakarta pada bulan April, di Pameran Motor Indonesia 2018.

Ertiga baharu ini berdasarkan platform Heartect baharu jenama Jepun. Berkat asas yang baru, model gen kedua dijangka lebih ringan, namun lebih berat daripada MPV yang lama. Walau bagaimanapun, jarak roda tetap tidak berubah pada 2,740mm. Kereta itu lebih panjang, lebih lebar dan lebih tinggi daripada model keluar; menarik, walaupun saiznya yang lebih besar, ruang boot di Ertiga baharu telah dikurangkan kepada 153 liter dengan ketiga-tiga barisan tempat duduknya digunakan – 32 liter kurang daripada kapasiti 185-liter Ertiga semasa. Dari segi reka bentuk, Ertiga baru-baru ini memaparkan bahagian muncung baru yang mempunyai lampu depan yang lebih tipis dengan lampu belakang baru dan tiang D baru.

Model yang diumumkan di Indonesia dikuasakan oleh enjin petrol K15B baru. Enjin 1.5 liter yang baharu dengan 104hp dan tork 138Nm dan dijangka menggantikan enjin 1.4 liter MPV semasa. Ini sepatutnya menjadikan model baharu lebih efisien terima kasih kepada tambahan angka output 12hp dan 8.4Nm, digabungkan dengan berat ringan MPV itu. Model spec Indonesia mempunyai pilihan transmisi automatik manual dan kelajuan 4 kelajuan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Ertiga ini tidak akan masuk ke Malaysia dengan lencana Proton dan kami mencadangkan pengenalan semula Suzuki di Malaysia dengan cepat kerana Proton kini dengan Geely.

 

 

Previous post

Nabil Jeffri Dan Pasukan All-Malaysian Menamatkan Perlumbaan Dengan Hebat di kedudukan P4 di Spa-Francorchamp 6 Jam

Next post

M5 Competition Muncul Sebagai Sedan BMW Paling Berkuasa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *