Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Volkswagen Pamer 3 Enjin Baharu di Simposium Motor Vienna

Semua 3 enjin VW baharu ini tidak lama lagi akan ditambah ke modelnya pada 2020. Julat baru ini termasuk hibrid ringan 48V, enjin gas asli 1.5 TGI dan enjin diesel hibrid ringan 2.0 liter. Volkswagen Group  telah berkomitmen untuk mengurangkan pelepasan karbon ke 95g / km menjelang tahun 2020. Bercakap tentang enjin gas asli pertama, ia adalah enjin petrol 1.5 liter yang mempunyai turbocharger dengan geometri turbin berubah.

Enjin ini bertork puncak 130bhp dan 200Nm. Ia akan mendapat pilihan transmisi manual dan automatik. Volkswagen mengatakan bahawa enjin gas asli adalah sekurang-kurangnya segmen yang paling kuat di Jerman. Juga, enjin ini boleh berjalan dengan e-gas, yang berasal dari CNG berdasarkan metana yang diperolehi dari angin, suria atau tenaga hidro. Volkswagen akan memulakan pengeluaran enjin ini pada 2018. Jarak enjin ini dijangka 490 kilometer dengan perjalanan yang terhad hanya dengan CNG. Julat keseluruhan enjin yang akan ditawarkan akan mendekati 680 kilometer (CNG + petrol) mengikut ujian NEDC.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Enjin kedua yang akan dipamerkan ialah hibrid ringan 48V. Ia akan membuat kemunculannya pada Golf generasi baru, yang akan dilancarkan pada tahun 2020. Ideanya ialah untuk menjadikan hibrid ringan sebagai enjin popular. Volkswagen secara beransur-ansur akan menawarkan elektrifikasi pada enjin pembakaran dalaman konvensional kepada semua modelnya dalam masa terdekat.

Dan akhirnya, enjin ketiga yang akan dipamerkan ialah enjin diesel TDI 2.0 liter. Inilah kali pertama VW akan menawarkan sistem hibrid ringan pada enjin diesel. Akan ada penjana 12V belt starter bersama-sama dengan bateri lithium-ion. Ini akan membantu enjin diesel untuk mengurangkan pelepasan dan menawarkan kecekapan bahan api yang lebih baik. Output kuasa enjin akan berkisar dari 136bhp hingga 204bhp. Walaupun enjin ini telah dibangunkan oleh VW, ini akan mula digunakan pada kereta Audi dan akan dipasang secara longitudinal.

 

Previous post

Mitsubishi Kini Mempunyai Unit Servis Bergerak di Kuching

Next post

Kia Stinger GT Dinamakan Ward 10 Interior Terbaik Untuk 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *