Sukan

488 Pista ‘Piloti Ferrari’ Eksklusif Untuk Pelanggan Pelumba

Bersempena  Le Mans 24 Jam, Prancing Horse melancarkan ‘Piloti Ferrari’ spesifikasi unik Ferrari 488 Pista. Pembuatan khas ini, yang terbaru dari program eksklusif ‘Tailor Made’, direka untuk mengesaskan kejayaan pelanggan yang melumbakan Ferrari dan akan membuat kemunculannya pertamanya pada malam kelima perlumbaan lagenda Perancis di Circuit de la Sarthe.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Diilhamkan oleh kereta AF Corse nombor 51, yang mana Alessandro Pier Guidi dan James Calado memenangi gelaran Pemandu Kejohanan FIA World Endurance Championship (WEC) 2017, kemasan istimewa untuk Ferrari 488 Pista baru ini tersedia secara eksklusif untuk pelanggan yang terlibat dalam program sukan motor syarikat itu.

Bahagian luarnya mempunyai hati baru dengan garis-garis dalam warna bendera Itali yang mengingatkan versi perlumbaan 488 GTE, yang dihiasi dengan laurel yang merayakan gelaran WEC, logo kejohanan dan perkataan “PRO” yang menunjukkan kelas kereta lumba dengan ciri-ciri bendera Itali di sepanjang sisi kereta yang juga dihiasi dengan nombor perlumbaan peribadi setiap pelanggan dapat tambahkan.

Versi yang akan diumumkan di Le Mans bernombor 51 yang digunakan oleh pemandu kejohanan dunia. S-Duct hitam matte dan spoiler belakang dan ‘ventilasi’ serat karbon semulajadi mengelilingi keperibadikan luaran. 488 Pista ‘Piloti Ferrari’ akan disediakan dalam empat warna berbeza yang diilhamkan dunia perlumbaan: Rosso Corsa, Blu Tour De France, Nero Daytona dan Argento Nürburgring.

Dalaman, hitam Alcantara, termasuk kerusi berlapis kerajang dengan versi berlubang khas bahan yang sama yang menggabungkan bendera Itali di tengah palang belakang. Warna kebangsaan juga kelihatan jelas di pinggir paddle gearshift dan pada floormats yang, seperti permaidani itu sendiri, diperbuat daripada kain teknikal khas.

Nombor yang terdapat di luar juga terdapat di bahagian bawah roda stereng, manakala semua bahagian trim serat karbon mempunyai kemasan matte. Pemperibadian dalaman diselesaikan dengan plat pengenalan eksklusif serat karbon dengan logo buatan khas.

488 Pista ‘Piloti Ferrari’ ini dikuasakan versi terbaru 720-cv daripada turbocharged V8 3.9 liter yang telah diundi sebagai enjin terbaik di dunia untuk tahun ketiga berturut-turut di Anugerah Tahun Enjin Terbaik Antarabangsa 2018.

 

Previous post

Dari Land Rover Ke Camper ...... Kisah Pengembaraan Pasangan Paul & Anja

Next post

Volvo Tetap Sasaran Untuk Guna 25% Plastik Kitar Semula Bermula 2025

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *