Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Andy Murray Terima Jaguar I-PACE Semua-Elektriknya Pada Hari Alam Sekitar Sedunia

Juara Wimbledon dua kali, Andy Murray, telah memenuhi janji yang dia buat semasa World Earth Hour WWF untuk ‘bertukar elektrik’ dan menjadi salah satu pelanggan Jaguar I-PACE yang pertama pada Hari Alam Sekitar Sedunia.

Menyokong komitmen Murray buat untuk beralih kepada SUV prestasi  semua-elektrik pertama Jaguar pada Mac tahun ini, pemandu Panasonic Jaguar Racing dan rakan-rakan duta WWF, Nelson Piquet Jr, melawat bintang tenis British di kem latihannya dan membuat penghantaran khas menjelang musim tennis rumput.
Jaguar I-PACE adalah kenderaan elektrik  yang akan dapat mencapai caj bateri 0-80 peratus dalam masa 85 minit dengan menggunakan pengecasan DC (50kW) dan menawarkan jarak sehingga 298 batu dengan satu cas. Jaguar I-PACE akan bersesuaian sepenuhnya dengan Pengecas Rapid DC (100kW) kerana teknologi ini dilancarkan di seluruh UK, yang akan membolehkan caj 0-80 peratus dalam hanya 40 minit.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

I-PACE menyampaikan prestasi kereta sukan lestari, teknologi artificial intelligence (AI) generasi hadapan dan kepraktisan SUV lima tempat duduk untuk menempatkan Jaguar di hadapan dalam revolusi kenderaan elektrik.

Previous post

GM KOREA Akan Tutup Pengeluaran Cruze Dan Orlando

Next post

Peugeot 508 SW Tarik Perhatian Peminat Wagon

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *