Bisnes

Volvo Cars Mengumumkan Matlamat Niaga Baharu

Volvo Cars telah mengumumkan matlamat kewangan dan operasi baharu yang akan meletakkan syarikat itu sebagai pemain utama dalam perniagaan automotif global pada pertengahan dekad akan datang.

Mengenai operasi, ia menjangka menjana separuh daripada semua jualan setiap tahun dari kereta elektrik sepenuhnya, satu pertiga daripada kesemua kereta yang dijual sebagai kereta memandu autonomi dan separuh daripada semua kereta yang ditawarkan kepada pelanggan dari perkhidmatan langganannya.

Volvo Cars menjangkakan inisiatif-inisiatif ini untuk mengubah hubungan mereka dengan pangkalan pelanggannya, dengan matlamat untuk membina lebih daripada 5 juta perhubungan pengguna langsung pada pertengahan dekad yang akan datang, mewujudkan sumber pendapatan berulang yang baru. Ini juga akan menawarkan potensi syarikat yang jauh lebih besar untuk membangunkan hubungan dan perkhidmatan lain untuk pelanggan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Di sisi kewangan, Volvo Cars berhasrat untuk menjana keuntungan tahap premium sejajar dengan pembuat kereta premium yang lain, didorong oleh peningkatan jualan dan pendapatan di ketiga-tiga wilayah jualan global, dan rangkaian kereta yang lebih luas termasuk jualan ke segmen otonomi dan ride-hailing baharu.

Prestasi kewangan syarikat yang meningkat juga akan semakin dipacu pada masa depan oleh sinergi industri yang dijana dengan syarikat rakan sekutunya.

Kereta Volvo menjangka mendapat manfaat daripada kos perolehan yang lebih rendah, kos pembangunan bersama dan ekonomi berskala bersama Polestar, jenama kereta elektrik prestasi premiumnya, dan LYNK & CO, jenama kereta global baru di mana Volvo Cars memiliki pegangan 30%.

Volvo Cars mencapai keuntungan dan jualan rekod pada tahun 2017, dengan peningkatan keuntungan operasi dan jualan global sebanyak 57.7% daripada 571,577 kereta. Hasilnya menandakan pertumbuhan rekod keempat berturut-turut syarikat, yang menggariskan transformasi kewangan dan operasi Volvo sejak diambil alih oleh Geely Holdings. Ia juga telah memperluaskan jejak pembuatannya secara global dan telah memperbaharui portfolio modelnya sejak kebelakangan ini.

 

 

Previous post

Audi 5-Silinder TFSI Menang Enjin Terbaik Untuk Kali Ke 9

Next post

Volkswagen Ada Jetta Baharu Yang Akan Datang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *