Berita Auto

VW Kembali Memasuki Ranking BrandZ

Selepas ketiadaan selama dua tahun, jenama telah memasuki kembali disenaraikan di kedudukan No. 10 dengan nilai kira-kira USD6 bilion, berbanding USD5.1 bilion tahun lepas. VW jatuh daripada ranking pada 2016 dan 2017 kerana reaksi daripada skandal pelepasannya. Pada bulan September 2015, pembuat kereta mengaku bahawa ia menggunakan peranti muslihat dalam diesenyal untuk menipu ujian kerajaan yang mengukur pelepasan kenderaan. Walaupun kos skandal VW berbilion-bilion dalam denda, para pelanggan tetap setia.

“VW mengekalkan kekuatannya dari segi cadangan jenama dan kepercayaan jenamanya. Yang itu tidak terjejas, “kata Walshe. “Walaupun pelanggan tahu mengenai perkara-perkara negatif ini, ia tidak menghalang mereka daripada membeli. Jualan VW membuktikan ini. ”

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

VW menetapkan rekod jumlah dengan kenderaan global sebanyak 6.23 juta tahun lepas. “Ya, nilai VW masih lebih rendah daripada ketika ia keluar ranking [pada tahun 2015, ketika nilainya adalah USD9.3 bilion], tetapi ia menunjukkan kekuatan jenama untuk kembali teguh.

 

Previous post

Edaran Tan Chong Motor Terima 2,500 Tempahan Untuk Nissan Serena S-Hybrid

Next post

Audi 5-Silinder TFSI Menang Enjin Terbaik Untuk Kali Ke 9

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *