Bisnes

Pusat Badan & Cat Sime Darby Motors Dilancarkan di Pulau Pinang

Pusat servis gandingan jenama baharu di wilayah utara meningkatkan kualiti perkhidmatan.

Sime Darby Motors telah melancarkan Pusat Badan & Cat Bersepadu di Jalan Sungai Pinang, Pulau Pinang, yang menandakan komitmen syarikat untuk menyediakan kualiti perkhidmatan yang tinggi kepada pelanggan di wilayah utara. Syarikat ini, yang menjual kenderaan BMW, MINI, Motorrad, BYD, Volvo, Jaguar, Land Rover, Ford, dan Hyundai, serta kereta terpakai berkualiti melalui Sime Darby Auto Selection, telah melabur sebanyak RM3 juta untuk membina kemudahan seluas 20,000 kaki persegi yang dilengkapi dengan teknologi dan peralatan terkini.

Sime-Darby-Motors-Body-Paint-Centre-3.0

Pusat servis baharu ini direka untuk mempercepatkan proses pembaikan dan pemulihan bagi semua jenama di bawah Sime Darby Motors sambil memastikan perkhidmatan yang ditawarkan mematuhi piawaian kualiti yang tinggi bagi setiap jenama. Aliran kerja ini juga akan mempercepatkan kerja pembaikan dan pemulihan, mengurangkan masa tunggu untuk pelanggan.

Menurut Jeffrey Gan, Pengarah Urusan Sime Darby Motors, Asia Tenggara, Hong Kong & Macau, Pusat Badan & Cat Bersepadu baharu ini dilengkapi untuk menyediakan rangkaian perkhidmatan yang komprehensif kepada pelanggan.

Sime-Darby-Motors-Body-Paint-Centre-4.0

“Pelanggan boleh yakin dengan perkhidmatan yang berkualiti untuk semua keperluan pembaikan dan pemulihan mereka. Perkhidmatan akan merangkumi kerja pembaikan servis asas, pembaikan kemalangan, dan cat hingga menyediakan dokumen yang diperlukan untuk tuntutan insurans,” kata Gan.

Pusat ini dilengkapi dengan empat bay mekanikal dengan pengangkat, termasuk satu bay berat untuk pembaikan badan, satu bay pengamplasan kering, satu bay persediaan, dan satu bilik semburan yang mampu untuk memberi perkhidmatan dan membaiki sehingga 80 unit kenderaan sebulan yang memerlukan kerja pembaikan badan. Pakar yang terlatih dengan baik akan memastikan semua pembaikan dan penyelenggaraan dilakukan mengikut garis panduan yang ditetapkan oleh prinsipal pelbagai jenama di bawah payung Sime Darby Motors.

Sime-Darby-Motors-Body-Paint-Centre-5.0

Pelanggan di wilayah utara yang memerlukan pembaikan dan pemulihan cat pada kenderaan mereka perlu menghubungi pusat servis masing-masing, dan kenderaan mereka akan dihantar ke Pusat Badan & Cat Bersepadu Sime Darby Motors oleh pasukan After Sales Service.

Pusat Badan & Cat Sime Darby Motors terletak di 191, Jalan Sungai Pinang, 10150 Georgetown, Pulau Pinang. Nombor telefon untuk membuat temujanji adalah 04-2020388.

Sime-Darby-Motors-Body-Paint-Centre-1.0

Dalam kesimpulannya, pembukaan Pusat Badan & Cat Bersepadu Sime Darby Motors menandakan satu lagi langkah penting dalam peningkatan perkhidmatan syarikat bagi memenuhi keperluan pelanggan di wilayah utara. Dengan kemudahan terkini dan pakar yang terlatih, pelanggan boleh menjangkakan kualiti perkhidmatan yang tinggi dan pengalaman yang memuaskan. Seperti yang ditekankan pada pernyataan pembukaan, Sime Darby Motors berusaha untuk menyediakan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan mereka di seluruh rantau, mencerminkan semangat komitmen dan kecemerlangan yang menjadi teras syarikat.

Previous post

MINI Perkenalkan Spike, Bulldog Inggeris Digital Sebagai Maskot Produk

Next post

Sime Darby Motors dan BYD di Malaysia Cipta Rekod Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *