Hibrid, Elektrik, Hidrogen

BYD DOLPHIN Sime Darby Motors – EV Paling Berdaya Saing

Pengalaman Elektrik Baru bagi Rakyat Malaysia – Kereta Elektrik BYD DOLPHIN, Gabungan Kecerdasan, Kecekapan, Keselamatan dan Estetika

Terdahulu, Sime Darby Motors telah mencapai tahap baru dalam ruang kendaraan elektrik (EV) Malaysia dengan melancarkan BYD DOLPHIN yang sangat ditunggu-tunggu. Pelancaran ini menandakan lagi satu tonggak penting sebagai kendaraan elektrik kedua sepenuhnya oleh BYD untuk pasaran kereta penumpang, hanya setengah tahun setelah pelancaran jenama ini di Malaysia dengan BYD ATTO 3.

Acara pelancaran ini dihadiri oleh Dato’ Jeffri Salim Davidson, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Sime Darby Berhad; Jeffrey Gan, Pengarah Urusan Runcit dan Pengedaran Sime Darby Motors Asia Tenggara, Hong Kong dan Macau; Liu Xueliang, Pengurus Besar BYD Asia Pasifik Auto Sales Division; dan Eagle Zhao, Pengarah Urusan BYD Malaysia Sdn. Bhd.

Dato’ Jeffri Salim Davidson berkata, “Berdasarkan maklum balas yang sangat positif terhadap BYD ATTO 3 sejak beberapa bulan lalu, kami teruja untuk mengembangkan barisan EV kami dengan BYD DOLPHIN. Mengambil kesempatan daripada penggunaan EV yang semakin meningkat di Malaysia, BYD DOLPHIN menawarkan elektrifikasi keselamatan dan estetika dengan nilai yang sangat menarik, menjadikan mobiliti mesra alam lebih mudah diakses oleh rakyat Malaysia dan menyokong aspirasi negara ke arah penyahkarbonan.”

Liu Xueliang, Pengurus Besar Bahagian Jualan Auto Asia Pasifik BYD mengulas, “Kami teruja untuk terus mempercepatkan gelombang elektrifikasi di Malaysia dengan BYD DOLPHIN. Dicipta untuk gaya hidup moden dan bersambung, BYD DOLPHIN menawarkan cadangan nilai yang unik sebagai hatchback EV yang canggih teknologi dan menawarkan kapasiti ruang belakang yang lebih besar dan sesuai dengan keperluan hatchback konvensional Malaysia membawa BYD mengiktiraf inovasi bertaraf dunia yang menggabungkan teknologi termaju dan kemampanan.”

BYD DOLPHIN merangkumi komitmen BYD terhadap kecerdasan, ketangkasan, keselamatan dan estetika. Kenderaan serba elektrik itu dilengkapi dengan kemajuan teknologi ikonik BYD, iaitu Bateri Blade, inovasi revolusioner oleh BYD yang membolehkan keselamatan bateri dan penggunaan kuasa yang meningkat; -Platform 3.0, platform teknologi eksklusif untuk kenderaan yang sangat cekap dan pintar; sistem pam haba penjimatan tenaga kecekapan tinggi; dan kereta api kuasa elektrik 8-dalam-1 yang pertama dihasilkan secara besar-besaran di dunia yang mengoptimumkan penggunaan ruang dan kecekapan kuasa.

BYD DOLPHIN mengambil inspirasi dari keindahan dan kelihatan ikan lumba-lumbanya, dengan konsep reka bentuk Estetika Lautan, yang memaparkan kerja badan yang halus dengan kontur yang mengalir, lampu depan LED berterusan di sepanjang grille tengah dan reka bentuk lampu belakang geometri, serta elemen seperti pegangan serutan berbentuk sirip.

Sesuai dengan namanya, BYD DOLPHIN memberikan pengalaman memandu yang lancar dengan jarak perjalanan yang mengagumkan sehingga 490km* dengan cas penuh, memberikan kebebasan yang tiada tandingan di jalan raya. Nikmati keseronokan memecut, dari kosong ke 100km/j dalam hanya tujuh* saat untuk varian yang diperpanjang, menjadikan setiap perjalanan mengujakan.

Di samping prestasi luar biasanya, BYD DOLPHIN menawarkan harga yang berdaya saing, menjadikan EV dapat diakses oleh lebih ramai rakyat Malaysia tanpa kompromi pada aspek keselamatan. Tersedia dalam dua varian, jarak jauh standard Dinamik dan jarak jauh Premium yang diperpanjang, pemandu boleh memilih yang paling sesuai dengan keperluan dan pilihan mereka.

Sime Darby Motors bangga menawarkan pakej perkhidmatan selepas jualan yang komprehensif untuk pemilik BYD DOLPHIN, menjadikan pengalaman memiliki kendaraan elektrik ini lebih memuaskan di Malaysia. Dengan infrastruktur yang kukuh, sistem pengurusan digital yang canggih, dan pasukan yang berdedikasi, Sime Darby Motors berkomitmen untuk memberikan tahap perawatan dan sokongan tertinggi untuk memastikan kepuasan jangka panjang dan memaksimakan kesenangan pemilik BYD.

Bagi mereka yang berminat untuk merasai BYD DOLPHIN secara langsung, kereta ini kini boleh dilihat dan diuji di One Utama, Tempat Letak Kereta Luar old wing, dari 28 hingga 30 Julai 2023, 10 pagi hingga 10 malam. Selepas acara pelancaran, BYD DOLPHIN akan tersedia di semua bilik pameran BYD yang beroperasi di Malaysia. Untuk maklumat lanjut, lawati http://byd.simedarbymotors.my/ atau ikuti www.facebook.com/BYDCarsMalaysia atau www.instagram.com/bydcarsmalaysia/. Untuk pertanyaan, hubungi nombor perkhidmatan pelanggan di 1300-38-1888.

Previous post

Nissan: Cipta Sejarah Dengan Jualan Kenderaan Elektrik Melebihi Sejuta

Next post

Triton Mitsubishi Generasi Ke-6 Baharu Debut, Semuanya Direka Semula

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *