Insuran / Waranti / Jaminan

Allianz Malaysia Lancar Produk Insurans Rahmah Terbaru

Perlindungan Terbaik untuk Kenderaan Persendirian dan Kehidupan dengan Harga Mampu Milik

Allianz Malaysia, dalam sidang media yang diadakan di Allianz Arena, Plaza Sentral, mengumumkan penambahan tiga produk Insurans Rahmah yang terbaru. Produk-produk ini diperkenalkan bagi memberi solusi insurans yang lebih terjangkau untuk pemilik kenderaan persendirian dan juga perlindungan hidup.

Allianz Pakej Rahmah tambahan 5.0

Produk yang dikenali sebagai ‘Pakej Rahmah Kenderaan Persendirian’ hadir dengan manfaat-manfaat eksklusif. Antaranya ialah bantuan kemalangan peribadi berjumlah RM5,000 apabila berlaku kematian atau kecacatan, elaun hospital RM50 sehari selama 60 hari jika berlaku kemalangan, serta bantuan banjir sehingga RM3,000 untuk sekali kejadian. Manfaat-manfaat istimewa ini ditawarkan kepada pemilik kenderaan dengan kapasiti enjin bawah 1,500cc dan nilai insurans di bawah RM30,000.

Allianz Pakej Rahmah tambahan 6.0

Sean Wang, Ketua Pegawai Eksekutif Allianz Malaysia, menerangkan bahawa Pakej Kereta Persendirian Rahmah direka berdasarkan keperluan semasa pelanggan. “Kami memahami keperluan pelanggan kami dan berusaha memberikan yang terbaik. Meskipun kami tidak mahu kemalangan berlaku, kami sedia membantu dengan layanan terbaik apabila diperlukan,” kata Sean.

Selain daripada itu, Allianz Malaysia juga memperkenalkan ‘Allianz Kasih4All’. Ia merupakan produk insurans hayat yang boleh diperbaharui setiap tahun, dengan perlindungan sehingga usia 71 tahun. Dua pelan ditawarkan untuk produk ini, dengan kadar premium serendah RM35 untuk Pelan 1 dan RM55 untuk Pelan 2 bagi mereka yang berusia antara 16 hingga 40 tahun.

Allianz Pakej Rahmah tambahan 12.0

Sean menambah, “Allianz Kasih4All merangkumi visi kami dalam Insurans Rahmah, memastikan semua rakyat Malaysia mendapat perlindungan yang layak tanpa mengira tahap pendapatan. Kami berharap dengan pelancaran produk ini, lebih ramai individu akan mendapat faedah dari insurans hayat.”

Allianz-Pakej-Rahmah-tambahan-1.0

Terus Terang

Dalam konteks Malaysia, kemalangan jalan raya dan bencana alam semakin meningkat. Sebagai contoh, menurut statistik terbaru, purata kematian akibat kemalangan jalan raya adalah kira-kira 7,000 orang setahun. Ini menunjukkan bahawa keperluan untuk insurans kenderaan yang berkualiti dan mampu milik semakin penting. Selain itu, bencana alam seperti banjir juga menjadi semakin kerap, terutama di kawasan luar bandar. Kerosakan yang disebabkan oleh banjir bukan sahaja menjejaskan rumah, tetapi juga kenderaan. Ini memberi gambaran betapa pentingnya mempunyai insurans yang menawarkan bantuan khusus untuk bencana seperti ini.

Pakej Rahmah yang ditawarkan oleh Allianz Malaysia bukan sahaja memberikan perlindungan, tetapi juga ketenangan fikiran kepada pemegang polisi. Bayangkan jika anda terlibat dalam kemalangan atau kereta anda rosak akibat banjir, anda tidak perlu bimbang kerana ada bantuan kewangan yang akan ditawarkan. Ini bukan sahaja membantu mengurangkan beban kewangan, tetapi juga memberikan ketenangan fikiran.

Selain dari insurans kenderaan, kepentingan insurans hayat juga tidak boleh dinafikan. Dengan kos kehidupan yang semakin meningkat dan ketidakpastian ekonomi, perlindungan hidup adalah penting untuk memastikan keluarga anda terlindung sekiranya berlaku sesuatu yang tidak dijangka. ‘Allianz Kasih4All’ menawarkan pelan insurans hayat yang fleksibel dan mampu milik, memastikan setiap individu dapat menikmati perlindungan yang sesuai dengan keperluan mereka.

Akhir kata, insurans adalah sebahagian penting dalam kehidupan kita, sama ada untuk perlindungan kenderaan, rumah atau hidup. Allianz Malaysia, dengan komitmen mereka yang tinggi, pasti menjadi pilihan utama bagi mereka yang mencari insurans yang berkualiti tinggi dengan harga yang berpatutan.

Allianz Malaysia kini menawarkan lima produk di bawah Insurans Rahmah, termasuk PerlindunganKu Allianz4All dan Allianz Motorcycle Plus. Ini menunjukkan komitmen syarikat dalam memberikan produk insurans yang berkualiti dan mampu milik bagi semua lapisan masyarakat.

Pelbagai produk dan pakej yang ditawarkan oleh Allianz Malaysia ini pasti memberikan ketenangan dan keamanan kepada pemegang polisi. Untuk keterangan lanjut, kami menggalakkan anda mengunjungi laman web rasmi Allianz Malaysia.

Previous post

Kelahiran Semula Modenas Ninja ZX-25R SE di Malaysia

Next post

Vespa 946 Sambut Ulang Tahun dengan Edisi Istimewa Tahun Arnab

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *