Berita Auto

Audi RS4 Avant Edisi 25 Tahun: Legasi Prestasi Terulung

Menghormati 25 Tahun Model RS4 dengan Edisi Terhad yang Hebat

Audi RS4 Avant edisi 25 tahun tiba tepat pada masanya untuk Wagon Wednesday 29 Mei semalam.

Dalam meraikan ulang tahun ke-25 barisan model RS4 yang ikonik, Audi telah memperkenalkan edisi istimewa – Audi RS4 Avant edisi 25 tahun. Karya terhad ini adalah penghormatan kepada Audi RS4 Sport yang legenda dari tahun 2001, menggabungkan kuasa mentah, kejuruteraan tepat, dan elemen reka bentuk eksklusif.

Di bawah bonet, RS4 Avant edisi 25 tahun ini dilengkapi dengan enjin V6 biturbo 2.9 liter yang berkuasa, menghasilkan 470 PS yang mengagumkan – peningkatan 20 PS daripada RS4 Avant standard. Kuasa ini diterjemahkan kepada prestasi yang menakjubkan, mempercepatkan kenderaan dari 0 hingga 100km/j dalam masa hanya 3.7 saat, menjadikannya salah satu wagon terpantas di pasaran.

Namun, kuasa mentah hanyalah permulaan. Jurutera Audi telah menyelaraskan sistem suspensi dengan teliti, merendahkan ketinggian perjalanan sebanyak 10 milimeter dan meningkatkan camber negatif pada gandar hadapan kepada dua darjah. Lengan kawalan yang lebih kaku dan rangka sub belakang yang tetap memastikan pengendalian yang tepat dan kestabilan membelok yang tiada tandingan, membolehkan anda mendorong had di litar atau jalan raya terbuka.

Untuk melengkapkan prestasinya yang luar biasa, RS4 Avant edisi 25 tahun dilengkapi dengan dua set roda aloi 20-inci yang eksklusif. Set pertama menampilkan tayar prestasi tinggi Pirelli P Zero Corsa, yang direka untuk memberikan cengkaman dan kestabilan yang luar biasa di jalan raya. Set kedua, dihiasi dengan tayar semi-slick Pirelli P Zero Trofeo RS, dibina khas untuk litar, memberikan daya tarikan dan cengkaman sisi yang tidak berkompromi.

Menghormati warna ikonik Imola Yellow dari RS4 Sport 2001, edisi 25 tahun ini mempunyai reka bentuk luaran yang mencolok yang menarik perhatian. Aksen trim hitam, cermin perlindungan matahari berwarna, dan gelang Audi hitam berkilat menambah estetika agresif tetapi elegan. Masuk ke dalam, anda akan disambut oleh dalaman yang memancarkan kesukanan, dengan jahitan kontras kuning, aksen Alcantara, dan tempat duduk bucket RS dengan jahitan sarang lebah.

Dihasilkan terhad kepada hanya 250 unit bernombor individu, Audi RS4 Avant edisi 25 tahun adalah item koleksi sebenar. Pembeli juga akan menerima tambahan eksklusif, seperti sarung tangan litar yang direka oleh Alpinestars dan pilihan untuk membeli stereng suede rata bawah eksklusif Audi dengan jahitan kuning.

Seolah-olah kenderaan itu sendiri tidak mencukupi, Audi juga menawarkan jam tangan Chronograph RS4 Avant edisi 25 tahun yang terhad, menampilkan dail karbon, aksen kuning, dan elemen reka bentuk yang mencerminkan kereta edisi khas ini.

Terus-Terang

Audi RS4 Avant edisi 25 tahun adalah kombinasi sempurna antara prestasi, eksklusiviti, dan warisan. Dengan enjin yang berkuasa, suspensi yang ditala dengan tepat, dan reka bentuk yang memukau, wagon edisi terhad ini pasti akan meninggalkan kesan yang mendalam kepada peminat automotif di seluruh dunia. Walaupun begitu, keterbatasan unit yang dihasilkan menjadikannya satu aset yang sangat berharga bagi kolektor dan pencinta prestasi tinggi. Dalam dunia automotif, kesempurnaan jarang dicapai, tetapi Audi RS4 Avant edisi 25 tahun mendekati titik tersebut dengan gaya dan kekuatan yang tidak boleh dipandang ringan.

Previous post

Ford Ranger StormTrak Edisi Terhad: Gabungan Kelasakan dan Gaya Mewah

Next post

Retro Havoc 2024: Kembali dengan Lebih Meriah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *