Bisnes

EON Lancar Pusat 3S Proton Terkini di Banting

Perkhidmatan Lebih Baik Untuk Pelanggan Proton di Banting

Edaran Otomobil Nasional Berhad (EON), anak syarikat milik penuh DRB-Hicom Berhad, telah melancarkan Pusat 3S Proton EON yang dinaik taraf di Banting, Selangor, menandakan era baru kecemerlangan perkhidmatan untuk peminat kereta dan menyediakan pengalaman perkhidmatan yang lebih dekat dengan rumah bagi pelanggan Proton di Banting.

Pusat 3S Proton: Perkhidmatan Komprehensif

Dahulunya beroperasi sebagai bilik pameran sahaja, pusat yang dinaik taraf kini menawarkan perkhidmatan 3S yang menyeluruh – jualan, servis selepas jualan, dan penggantian alat ganti. Dengan pelaburan yang besar sebanyak RM6 juta untuk pengubahsuaian dan peningkatan, Pusat 3S Proton EON Banting meningkatkan pengalaman pelanggan melalui jualan digital dan perkhidmatan selepas jualan dalam bilik pameran yang luas.

Fasiliti ini juga menawarkan tempat letak kereta yang luas untuk meningkatkan kemudahan pelanggan. Bilik pameran yang baru dinaik taraf ini mempunyai keluasan mengagumkan sebanyak 18,775 kaki persegi, mampu mempamerkan lapan kenderaan Proton. Ini dilengkapi dengan pusat servis canggih seluas 12,347 kaki persegi yang dilengkapi dengan sepuluh ruang servis yang menggunakan teknologi terkini untuk servis yang cekap dan boleh dipercayai bagi pelbagai model Proton.

Pengalaman Digital dan Pengurusan Servis

Pembukaan bilik pameran ini telah dirasmikan oleh Akkbar Danial, Ketua Pegawai Eksekutif EON, yang dalam ucapannya berkata, “Pembukaan Pusat 3S Proton EON Banting ini mengukuhkan fokus berterusan EON untuk meningkatkan perkhidmatan demi kepuasan pelanggan. Ini selari dengan kedudukan kami sebagai pengedar kereta pelbagai jenama terbesar di Malaysia.”

Selain itu, pelanggan akan mendapat manfaat daripada inisiatif pendigitalan EON dengan pengenalan platform Pengurusan Tenaga Kerja (WFM), yang membolehkan janji temu servis kereta secara dalam talian dan kemas kini servis secara masa nyata. Pembeli berpotensi juga boleh menempah kenderaan baru secara dalam talian menjadikan keseluruhan proses lebih mudah dan cepat.

Legasi EON di Banting

EON telah berkhidmat kepada pelanggan Proton di Banting sejak tahun 1998, menjadikannya sebagai rakan automotif yang dipercayai dalam komuniti. Sempena ulang tahun ke-40 EON, pembukaan Pusat 3S Proton EON Banting yang baru ini adalah bukti kepada legasi kecemerlangannya dan pelanggan dijemput untuk menerokai model terbaru dalam persekitaran yang selesa, memastikan pengalaman pembelian kereta yang menyenangkan.

Waktu Operasi

Bilik pameran dibuka dari jam 8:30 pagi hingga 5:30 petang Isnin hingga Sabtu, dan dari jam 10:00 pagi hingga 4:00 petang pada Ahad dan cuti umum. Pusat servis beroperasi dari jam 8:30 pagi hingga 5:30 petang Isnin hingga Jumaat, dan dari jam 8:30 pagi hingga 1:00 petang pada hari Sabtu. Pusat servis ditutup pada hari Ahad dan cuti umum.

Terus-Terang

Dalam penilaian secara jujur, pembukaan Pusat 3S Proton EON di Banting merupakan langkah penting dalam memperkukuhkan hubungan antara Proton dan pelanggannya. Pelaburan besar dan peningkatan fasiliti mencerminkan komitmen EON dalam menyediakan perkhidmatan yang terbaik. Walaupun begitu, cabaran utama adalah memastikan standard tinggi ini dikekalkan secara konsisten untuk jangka masa panjang. Pendigitalan perkhidmatan adalah langkah positif, namun kesediaan pelanggan untuk beralih ke platform digital perlu dipantau. Secara keseluruhan, usaha ini adalah langkah ke hadapan yang berpotensi untuk meningkatkan kepuasan pelanggan dan memperkukuhkan jenama Proton di pasaran tempatan.

Previous post

Pelancaran Honda City Hatchback Baharu: Lebih Gaya dan Prestasi

Next post

Honda WR-V RS // Pemenang Anugerah Crossover Vehicle Of The Year (VOTY) DSF.my Allianz 2024

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *