Uncategorized

Evo Cartech Secara Rasmi Buka Kedai di Cyberjaya

Pelancaran Showroom GAC GS3 Emzoom di Cyberjaya Menandakan Permulaan Baru dalam Industri Automotif Malaysia

CYBERJAYA, 15 Mei 2024 – Evo Cartech Sdn. Bhd., peniaga yang dilantik oleh GAC Motor di Cyberjaya, secara rasmi membuka pintu perniagaan hari ini dengan showroom seluas 4,434 kaki persegi di pusat bandar Cyberjaya. Sebagai sebahagian daripada rangkaian pengedar GAC Motor di Malaysia, showroom baharu ini menawarkan rangkaian produk automotif terkini GAC Motor, bermula dengan SUV kompak GAC GS3 Emzoom yang kini tersedia untuk tontonan dan uji pandu kepada orang awam.

Diedarkan oleh WTC Automotif (M) Sdn. Bhd. di Malaysia, SUV GAC GS3 EMZOOM yang baru dilancarkan ini dikuasakan oleh enjin turbocharged 1.5 liter empat silinder yang menghasilkan 177PS dan 270Nm tork. Rekaan berani ini dilengkapi dengan teknologi terkini termasuk Apple CarPlay™ tanpa wayar dan sistem keselamatan Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).

Dalam ucapan semasa pembukaan showroom, Ng Tian Poh, pengarah Evolution Autotech Sdn. Bhd. dan syarikat induk Evo Cartech, memberikan latar belakang mengenai pengedar ini. “Kami adalah pemain baru dalam industri automotif dan kami bersyukur serta berbesar hati mendapat sokongan daripada pengedar seperti WTC Automotif untuk memulakan perniagaan automotif kami tahun ini,” kata Ng.

Evo Cartech merupakan salah satu anak syarikat milik penuh Evolution Autotech Sdn. Bhd. yang beroperasi di Cyberjaya. Di bawah syarikat induk ini, Evo Mobility yang berurusan dengan kenderaan Nissan juga telah dibuka di Autoville Cyberjaya, di bahagian selatan bandar pintar tersebut.

Ng juga menjelaskan rasional lokasi pengedarnya di Cyberjaya. “Dibina sebagai hab IT untuk Malaysia pada tahun 1997, bandar seluas 7,000 ekar ini yang hanya 20 minit dari Kuala Lumpur telah berkembang menjadi hab teknologi global yang menempatkan lebih 140,000 orang, dan populasi ini dijangka meningkat kepada 350,000 pada tahun 2039.”

“Dengan GAC Motor, Evo Cartech bersedia untuk memenuhi keperluan automotif penduduk dan pekerja di sini, di Cyberjaya,” ujar Ng.

Dari 16 hingga 19 Mei, rasai pengalaman memandu GAC GS3 EMZOOM di showroom GAC Cyberjaya setiap hari dari jam 9 pagi hingga 6 petang. Hubungi atau WhatsApp 019-385 7301 untuk uji pandu atau membuat temujanji. Untuk maklumat lanjut, layari facebook.com/GACMotorCyberjaya.

Tentang Evolution Autotech

EvoAutotech adalah syarikat induk automotif bagi Evo Cartech Sdn. Bhd., Evo Mobility Sdn. Bhd., dan Evo Motortech Sdn. Bhd., yang merupakan pengedar kenderaan dan perkhidmatan GAC, Nissan, dan JMC masing-masing.

Tentang WTCA

WTC Automotif (M) Sdn. Bhd. (“WTCA”) 201201025699 (1010189-V) adalah anak syarikat milik penuh Warisan TC Holdings Berhad (WTCH) 199701009338 (424834-W) (ahli kumpulan syarikat Tan Chong) dan dikendalikan oleh pasukan berpengalaman dalam pengedaran kenderaan GAC di Malaysia. Pada Mei 2023, WTCA mengumumkan inisiatif program CKD, yang merupakan projek CKD pertama GAC di luar negara.

Tentang GAC Motor

Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC) telah ditubuhkan pada Jun 1997 dan kini merupakan syarikat Fortune 500 dengan kedudukan ke-165. Kenderaan berjenama GAC telah menduduki tempat teratas dalam Kajian Kualiti Awal J.D. Power China selama lapan tahun berturut-turut dan diedarkan serta dijual di 30 negara di seluruh dunia.

Terus-Terang

Pembukaan showroom Evo Cartech di Cyberjaya menandakan langkah penting dalam pengembangan rangkaian GAC Motor di Malaysia. Showroom ini bukan sahaja menawarkan model terbaru seperti GAC GS3 Emzoom, tetapi juga menunjukkan komitmen Evo Cartech dalam menyediakan perkhidmatan berkualiti tinggi kepada pelanggan di Cyberjaya. Namun, kejayaan jangka panjang akan sangat bergantung kepada kemampuan untuk mengekalkan tahap perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dan inovasi produk yang berterusan. Evo Cartech harus memastikan bahawa mereka terus memberikan nilai tambah kepada pelanggan mereka untuk mengekalkan daya saing dalam industri automotif yang semakin mencabar ini.

GALERI

Previous post

Honda CR-V e:HEV RS // Pemenang Tahunan Anugerah SUV Vehicle Of The Year (VOTY) DSF.my Allianz 2024

Next post

Toyota Innova Zenix Hybrid // Pemenang Anugerah MPV Keluarga Vehicle Of The Year (VOTY) DSF.my Allianz 2024

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *