Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Ford Ranger StormTrak Edisi Terhad: Gabungan Kelasakan dan Gaya Mewah

Pelancaran Eksklusif Dalam Talian, Terhad 200 Unit Sahaja

Ford Ranger StormTrak Edisi Terhad telah dilancarkan pada jam 10 pagi tadi di One Utama Shopping Complex dan kini dipamerkan sepanjang hujung minggu untuk tontonan umum. Secara serentak, mereka juga mengumumkan bahawa trak ini akan tersedia dalam talian di shop.sdacford.com.my – hanya 200 unit tersedia.

Model ini menampilkan Skim StormTrak dengan reka bentuk unik untuk bahagian luar dan dalam, roda 20 inci, dan logo baharu. Ia menggabungkan ciri kelasakan dan kemewahan untuk mereka yang gemar akan pengembaraan.

Dilengkapi dengan pelbagai ciri terunggul dalam kelasnya, Ranger StormTrak menyertakan Lampu Sokongan, Pencahayaan Zon, dan teknologi canggih seperti Penukar Gear Elektronik dan Bantuan Parkir Kereta 2.0. Ia juga mempunyai Sistem Rak Fleksibel dan Rel Bumbung Boleh Ayun Posisi.

Peneraju Dalam Segmen Trak Pikap

Pada 30 Mei 2024, Sime Darby Auto ConneXion (SDAC), pengedar tunggal Ford di Malaysia, telah melancarkan Ford Ranger StormTrak Edisi Terhad, mengukuhkan kedudukan mereka dalam segmen trak pikap.

Model ini, berdasarkan Ranger WildTrak, disasarkan untuk individu yang berani dan mencintai pengembaraan. Ia membawa inovasi penting dalam rangkaian kenderaan Ford dengan reka bentuk unik yang fokus kepada pelanggan.

Rekaan Eksklusif dan Teknologi Terkini

Ranger StormTrak Edisi Terhad memperlihatkan rekaan Skim StormTrak yang unik dengan roda 20 inci bercat Hitam Asfalt matte dan sisipan roda Merah Race, gril dan bampar yang menonjol, serta lambang edisi terhad. Di bahagian dalam, ia menampilkan papan pemuka dengan jahitan Merah Race, kerusi dengan logo StormTrak dan sisipan suede Miko®, memberikan kabin penampilan mewah dan bergaya.

Untuk fungsi tambahan, kenderaan ini dilengkapi Lampu Sokongan, Pencahayaan Zon, dan lampu kargo. Ia juga mempunyai Sistem Rak Fleksibel dan Rel Bumbung Boleh Ayun Posisi yang memudahkan pengendalian muatan. Teknologi canggih seperti Penukar Gear Elektronik dengan transmisi automatik 10 kelajuan, Tekanan Brek Auto, dan Bantuan Letak Kereta Aktif 2.0 turut disertakan.

Harga dan Tempahan

Dilengkapi enjin Bi-Turbo 2.0L, Ford Ranger StormTrak Edisi Terhad dijual pada harga RM181,888.00 (tanpa insurans) di Semenanjung Malaysia, dan RM188,288.00 (tanpa insurans) di Sabah dan Sarawak. Tiga warna ditawarkan: Putih Artik, Kelabu Meteor, dan Hitam Mutlak. Tempahan boleh dibuat secara eksklusif di shop.sdacford.com.my, dengan hadiah istimewa jaket Pengadang Angin Ranger StormTrak.

Terus-Terang

Kita harus mengakui bahawa Ford Ranger StormTrak Edisi Terhad membawa standard baru dalam segmen trak pikap. Ciri-ciri eksklusif dan teknologi canggihnya pasti akan menarik minat mereka yang mencari kenderaan serba boleh untuk gaya hidup aktif. Dengan tempahan dalam talian yang mudah dan hadiah istimewa yang disertakan, model ini sememangnya menawarkan nilai tambah yang sukar ditandingi.

GALERI

Previous post

Peluang Terakhir Menyertai Pertandingan Menamakan EV PROTON

Next post

Audi RS4 Avant Edisi 25 Tahun: Legasi Prestasi Terulung

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *