Uncategorized

Pelancaran Honda City Hatchback Baharu: Lebih Gaya dan Prestasi

Varian Petrol RS Tambahan Menambah Pilihan Untuk Peminat Hatchback di Malaysia

Honda Malaysia hari ini dengan rasminya melancarkan Honda City Hatchback Baharu yang kini hadir dengan varian RS Petrol, melengkapkan tawaran sporty bagi model hatchback terlaris ini. Dengan pelancaran ini, Honda City Hatchback kini menawarkan lima varian berbeza yang memenuhi pelbagai keperluan pengguna.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Encik Hironobu Yoshimura, menyatakan bahawa dalam suku pertama tahun 2024, Honda berjaya menjual lebih 21,500 unit, peningkatan sebanyak 23% berbanding suku pertama tahun 2023. “Pencapaian positif ini merupakan permulaan yang baik untuk Honda pada tahun ini. Kami teruja untuk memperkenalkan Honda City Hatchback Baharu yang pastinya akan memenuhi jangkaan pelanggan,” katanya. Beliau juga menambah bahawa varian RS Petrol menawarkan pilihan enjin petrol yang berkuasa dan cekap.

Honda City Hatchback Baharu telah menerima pelbagai peningkatan pada bahagian luaran, termasuk gril hadapan Honeycomb yang direka semula, gril bawah hadapan, hiasan lampu kabus LED, dan hiasan bampar belakang. Roda aloi Berlina Black 16-inci dan hiasan sisi yang edgy menambahkan lagi daya tarikan sporty pada kedua-dua varian RS. Varian Petrol RS dan e:HEV RS kini lebih panjang dengan rekaan luaran baharu yang berukuran 4,369mm panjang, manakala varian S, E, dan V berukuran 4,350mm panjang.

Dalam usaha mengekalkan komitmen terhadap kecekapan bahan api dan prestasi, Honda City Hatchback hibrid dilengkapi dengan enjin 1.5L e:HEV yang menghasilkan 109PS dan 253Nm tork, menguasai prestasi tork dalam kelasnya. Varian e:HEV RS juga dilengkapi dengan Deceleration Selector Paddle (Tuas Pemilih Pengurangan Kelajuan) untuk regenerasi kuasa dan memperlahankan kenderaan. Manakala, varian petrol dilengkapi dengan enjin 1.5L DOHC i-VTEC yang memberikan 121PS dan 145Nm tork. Paddle Shift ini kini menjadi standard dalam semua varian Petrol, menawarkan pengalaman pemanduan yang lebih menyeronokkan dan mengasyikkan.

Bahagian dalaman Honda City Hatchback juga telah menerima peningkatan gaya. Varian RS kini menampilkan panel papan pemuka merah yang menonjol dan tempat duduk kulit Combi dengan jahitan merah yang menarik. Kedua-dua varian Petrol RS dan e:HEV RS dilengkapi dengan Paparan Audio 8” dengan Apple CarPlay™ dan Android Auto Wireless Connectivity, selain Kluster Meter TFT 7”. Honda City Hatchback terus cemerlang dalam praktikaliti dan keluasan, dengan ciri ULTRA Seat yang menjadi standard bagi semua varian.

Honda City Hatchback Baharu dilengkapi dengan ciri keselamatan Honda SENSING sebagai standard untuk semua varian, termasuk Pemberitahuan Kereta Meninggalkan (LCDN) yang baharu. Senarai lengkap ciri Honda SENSING termasuk:

  1. Low Speed Follow (LSF) – ciri baharu untuk e:HEV RS sahaja
  2. Lead Car Departure Notification (LCDN) – ciri baharu untuk semua varian
  3. Adaptive Cruise Control (ACC)
  4. Forward Collision Warning (FCW)
  5. Collision Mitigation Braking System (CMBS)
  6. Lane Keep Assist System (LKAS)
  7. Road Departure Mitigation (RDM)
  8. Lane Departure Warning (LDW)
  9. Auto High Beam (AHB)

Semua varian dilengkapi dengan ciri keselamatan seperti enam beg udara dan Walk Away Auto Lock. Kamera Undur Pelbagai Sudut dengan Resolusi Tinggi dipasang pada semua varian kecuali varian S. Selain itu, varian V dan RS juga dilengkapi dengan Honda LaneWatch untuk meningkatkan penglihatan titik buta. Varian RS Honda City Hatchback juga dilengkapi dengan integrasi aplikasi telefon pintar yang dinamakan Honda CONNECT untuk Keselamatan, Keselamatan dan Kemudahan. Untuk memberikan nilai tambah, Honda CONNECT kini tersedia sebagai aksesori pilihan untuk varian S, E dan V.

Harga Honda City Hatchback Baharu adalah seperti berikut:

  • e:HEV RS: RM112,900.00
  • Petrol RS: RM100,900.00
  • V: RM95,900.00
  • E: RM90,900.00
  • S: RM85,900.00

Honda Malaysia yakin bahawa dengan memperkenalkan reka bentuk terbaharu yang menarik ini, Honda City Hatchback menawarkan pilihan yang memikat untuk semua peminat hatchback. Honda Malaysia mensasarkan untuk menjual 900 unit Honda City Hatchback setiap bulan selepas pelancarannya. Syarikat ini yakin bahawa Honda City Hatchback akan terus menarik perhatian dan mencapai pencapaian yang lebih besar pada tahun-tahun akan datang.

Terus-Terang

Pelancaran Honda City Hatchback Baharu ini menunjukkan komitmen Honda terhadap inovasi dan kecekapan bahan api. Walaupun peningkatan dan ciri-ciri baru yang diperkenalkan adalah mengagumkan, penting untuk diingat bahawa kejayaan sebenar model ini bergantung pada penerimaan pengguna dan prestasi di jalan raya. Honda telah menunjukkan kemampuan mereka dalam menghasilkan kenderaan yang berkualiti, dan City Hatchback Baharu ini berpotensi besar untuk menjadi pilihan utama dalam segmen hatchback. Walau bagaimanapun, pengguna perlu terus memantau bagaimana model ini memenuhi jangkaan mereka dalam jangka masa panjang.

GALERI

Previous post

Range Rover Sport // Pemenang Anugerah SUV Mewah Prestasi Terbaik Vehicle Of The Year (VOTY) DSF.my Allianz 2024

Next post

EON Lancar Pusat 3S Proton Terkini di Banting

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *